آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مقام اروپایی: اتحادیه اروپا خواهان اجرایی شدن توافق هسته ای ایران است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,دونالد ترامپ
تماس کازلوسکی سفیر اتحادیه اروپا در هند در مصاحبه با خبرنگاران در دهلی نو اعلام کرد که اتحادیه اروپا خواهان اجرایی شدن توافق هسته ایران با وجود خروج آمریکا از این توافق است. 

به گزارش ایرنا، شبکه خبری 'ایندیا تی وی ' در گزارشی اعلام کرد: نماینده اتحادیه اروپا افزود: نظر ما این است که اتحادیه اروپا خواهان اجرائی شدن قرارداد هسته ای ایران است. شکست این توافق نامه تبعات منفی برای وضعیت امنیتی در غرب آسیا دارد.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از توافق هسته ای ایران خارج می شود. وی همچنین اعلام کرد که آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 6 ماه اوت (15 مرداد) اجرایی شدند درحالی که تحریم های ایران در بخش انرژی در چهارم ماه نوامبر (13 آبان) به اجرا گذاشته می شوند.

 

ایران یک تامین کننده بزرگ نفت برای هند است و تحریم های امریکا علیه تهران سبب بروز نگرانی در دهلی نو شد. این اقدام آمریکا همچنین پروژه حساس هند در چابهار واقع در جنوب ایران را با خطر روبرو ساخت.

 

اما در اوایل ماه جاری آمریکا به هند برای ادامه موقت واردات نفت از ایران و همچنین توسعه بندر چابهار معافیت اعطا کرد.

 

کازلوسکی در این خصوص گفت: من نظر مثبتی در خصوص تلاش های هند برای توسعه بندر چابهار دارم.

 

 

بندر چابهار که در دریای عمان قرار گرفته است دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا را آسان می کند. دولت هند متعهد به سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای توسعه چابهار و همچنین سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری برای ساخت مجموعه ای از جاده ها و راه آهن شده است.

 

این بندر یک بخش کلیدی در کریدور بین المللی حمل و نقل شمال جنوب است که کشورهای هند، افغانستان، ایران، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، آسیای مرکزی و اروپا را به یکدیگر متصل می کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------