آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

آمریکا: هدف تحریم‌های ایران تغییر رفتار این کشور است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
ما به اقدامات سرسختی برای متوقف کردن خشونت ایران در خارج از کشور احتیاج داریم. 

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به تازگی در پیام توییتری خود با طرح این ادعا که آمریکا هیچ‌گاه قصد نداشته است با اعمال تحریم‌ها به تجارت مربوط به امور حقوق بشری آسیبی وارد کند، هدف تحریم‌ها را تغییر آن‌چه آن را رفتار مخرب ایران خواند، اعلام کرده است.

 

به گزراش ایسنا، هدر نائورت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در دو پیام توییتری خود به اهداف تحریم‌های ایران از جانب آمریکا اشاره کرد.

 

او در یک پیام توییتری خود با اشاره به پیام توییتری سفیرآمریکا در بریتانیا نوشت: این هیچ‌گاه سیاست ایالات‌متحده‌آمریکا نبوده است که تجارت مربوط به امور حقوق بشری را مورد هدف قرار بدهد. تحریم‌های ما به منظور تغییر« رفتار مخرب حکومت ایران» تعیین شده‌اند.

 

نائورت همچنین در این باره در پیام توییتری دیگری نوشت: ما به اقدامات سرسختی برای متوقف کردن خشونت ایران در خارج از کشور احتیاج داریم.

 

وی در این راستا در پیام خود مدعی شد که به این وسیله می‌توانیم عملکرد حقوق بشری در داخل آن را بهبود بخشیم.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا افزود: ما به حمایت از صدای مردم ایران ادامه داده و حمایت بین‌المللی را برای تلاش‌های‌مان جلب خواهیم کرد.

 

وی همچنین در این‌باره گفت که تمام دنیا باید در راستای نه گفتن به آن‌چه آن را «سوء استفاده‌های ایران» خواند، متحد شود.

 

از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور ترامپ روابط میان ایران و آمریکا که در دهه‌های گذشته پرتنش بوده حتی وخیم‌تر شده است. دادگاه لاهه نیز پیش از این در حکم خود تاکید کرده است که تحریم‌های آمریکا منجر به بروز خسارات جبران ناپذیر برای مردم ایران خواهد شد. بنابراین واشنگتن باید صادرات کالاهای بشردوستانه شامل تامین دارو و تجهیزات درمانی، تجهیزات کشاورزی و خدمات و قطعات حمل و نقل هوایی را به ایران تضمین کند.

 

اما این ادعاهای مقامات امریکایی در حمایت از صدای مردم ایران و عدم آسیب رساندن تحریم‌ها به امور حقوق بشری در حالی مطرح می‌شود که پس از اعمال تحریم‌ها ایران در زمینه تامین برخی داروهای مورد نیاز مردم با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

 

مقامات آمریکایی در حالی مدعی حمایت از شهروندان ایران هستند که این کشور در طول نزدیک به چهار دهه گذشته با سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ طلبانه خود در ایران تلاش کرده است تا کشورمان را از پای دربیاورد و به مردم ایران آسیب بزند و جز تهدید و تحریم و تلاش برای عقب نگه‌داشتن ایران از تکنولوژی و پیشرفت اقدامی صورت نداده‌اند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------