آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

المانیتور: ورود این چهره‌ی مشهور ضدایرانی به تیم ترامپ چه معنایی دربردارد؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,توافق برجام
المانیتور نوشت: روز دوشنبه رسانه‌های متعدد خبر دادند که دونالد ترامپ، یکی از ایران ستیزان دیگر یعنی ریچارد گلدبرگ را بعنوان رئیس میز «مقابله با توسعه تسلیحات کشتار جمعی توسط ایران» در شورای امنیت ملی این کشور منصوب کرده است.

به گزارش  انتخاب ؛ این رسانه آمریکایی در ادامه آورده است: گولدبرگ که یکی از زیردستان سناتور سابق مارک کیرک است، پیش از امضای توافق برجام، جزو نویسندگان لایحه‌ای بود که در زمان اوباما، راه را برای اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران هموار کرد. او سپس در بنیاد دفاع از دموکراسی ها مشغول به کار شد که از حامیان سیاست اعمال فشار حداکثری بر ایران است.

 

اما چرا این مسأله اهمیت دارد؟ علی‌رغم مخالفت مقامات پیشین مانند رکس تیلرسون، وزیر سابق امورخارجه و مک مستر، رییس پیشین شورای امنیت ملی، گلدبرگ به دولت ترامپ فشار می‌آورد تا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود. این مقامات نیز پیشتر با ایران ستیزانی مانند پومپئو و بولتون جایگزین شدند.

 

علی‌رغم تصمیم اخیر ترامپ برای ترک سوریه و گفتن اینکه ایران هر کاری مایل است می‌تواند در این کشور انجام دهد، انتصاب گلدبرگ حکایت از تمایل وی برای تداوم سیاست خصمانه علیه ایران دارد.

 

پیش از نقل‌مکان به واشنگتن، گلدبرگ تحت نظر فرماندار ایلینویز، بروس رانر کار می‌کرد و در آنجا به تصویب نخستین قانون ایالتی کمک کرد که کمپین‌های تحریم و عدم سرمایه‌گذاری در اسراییل را ممنوع می‌کند.

 

او همچنین، از زمان وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران، گلدبرگ بر دولت ترامپ فشار می‌آورد که دسترسی ایران به نظام مالی سوییفت را قطع کرده و از اعطای معافیت به شرکای تجاری ایران خودداری کند. فعلا هشت کشور از معافیت موقت برای خرید نفت از ایران برخوردارند و عراق اجازه دارد از ایران گاز خریداری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------