آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: تا خروج ایران، جلوی کمک‌ها برای بازسازی سوریه را می‌گیریم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,برایان هوک
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در مسائل ایران ارائه کمک برای بازسازی سوریه را به خروج کامل ایران از این کشور مشروط کرد. 

به گزارش فارس، «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران ارائه کمک برای بازسازی سوریه را به خروج کامل ایران از این کشور مشروط کرد.

 

به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، هوک در ادامه سیاست‌های ضدایرانی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از قصد واشنگتن برای جلوگیری از ارائه کمک‌های مربوط به بازسازی سوریه تا زمان خروج ایران و «نائبانش» از سوریه شده است.

 

وی در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «ما به این فکر می‌کنیم که اگر با همگان در منطقه همکاری کنیم و دیپلماسی‌مان را آن‌ طوری طراحی کنیم که می‌خواهیم، می‌توانیم از شر تمامی نیروهای تحت کنترل ایران خارج شویم. اجازه نمی‌دهیم آنها در سوریه همان کاری را که در لبنان کردند انجام دهند و ما جلوی کمک‌ها برای بازسازی [سوریه] را خواهیم گرفت. ابزارهای متعددی برای رسیدن به آن هدف در اختیار داریم.»

 

ادعاهای دیپلمات آمریکایی در حالی مطرح شده که حضور مستشاری ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور صورت گرفته است. دمشق همواره نقش ایران و نیروهای هم‌پیمان این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را ستوده است.

 

ایران پیش از این تأکید کرده تا زمانی که خطر تروریسم در سوریه باشد و دولت سوریه از ایران بخواهد به کمک‌های خود به این کشور ادامه دهد، در سوریه باقی بماند. تهران همچنین تأکید کرده که کشوری مستقل است که سیاست‌های خود را بر اساس منافع ملی خود تعیین می‌کند و دیگران نمی‌توانند این کشور را مجبور به کاری کنند.

 

از سوی دیگر، دولت آمریکا بدون اجازه دولت سوریه و بی‌توجه به اعتراضات دمشق از سال ۲۰۱۴ حدود ۲۰۰۰ نیروی ویژه خود را برای کمک به گروه‌های افراطی در حال جنگ با دولت سوریه روانه این کشور کرده است.

 

استقرار نظامیان آمریکایی در حالی انجام می‌شد که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حدود یک سال قبل‌تر «سیا» را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه ۱ میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان در حال پیکار با دولت سوریه کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------