آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: نباید به خاطر ایران و روسیه داعش را نابود کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا با دفاع از تصمیم خود برای خروج از سوریه ادعا کرد که داعش دشمن ایران و روسیه است ما نباید به خاطر ایران و سوریه داعش را نابود کنیم.

به گزارش ایلنا نقل از واشنگتن اگزمینر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان اخیر خود بار دیگر تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را توجیه کرد.

 

وی در توجیه اقدام خود گفت: ما داعش را به خاطر چه کسانی از بین می‌بریم؟ شما می‌دانید که داعش بزرگترین دشمن روسیه، ایران و سوریه است. پس باید اینطور بگوییم که ما داعش را به خاطر کسانی از بین می‌بریم که در واقع متحد و همراه ما نیستند و دشمن ما هستند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: بیایید کمی به قبل برگردیم ما به سوریه رفتیم و در مدت ۲ سال، حدود ۹۹ درصد از قلمرو داعش را کم کردیم. در آن زمان سوریه در وضعیت وحشتناکی بود. ما به اسد لطف بزرگی کردیم این در حالی است که به طور همزمان به کشور خودمان آمریکا هم لطف بزرگی کردیم.

 

وی گفت: حالا وقت آن است که بپرسیم ما داعش را به خاطر چه کسانی از بین می‌بریم؟ آیا باید داعش را به خاطر روسیه، ایران و سوریه و عراق  نابود کنیم؟ با پاسخ به این سوال شما هم خواهان بازگشت نیروها به کشورمان خواهید شد.

 

ترامپ همچنین درباره دیدار با خانواده چهارسربازی که در حمله هوایی سوریه کشته شدند صحبت کرد و ضمن دردناک خواندن این مساله گفت که این دیدار سخت‌ترین کاری است که من به عنوان یک رییس‌جمهور باید انجام دهم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------