آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر خارجه لهستان: روسیه در اجلاس ورشو شرکت نمی کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزیر خارجه لهستان
وزیر خارجه لهستان گفت که مسکو دعوت این کشور را برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی ورشو رد کرده است . 

پایگاه اینترنتی خبرگزاری ' ریانووستی ' روسیه روز دوشنبه نوشت وزیر خارجه لهستان در مصاحبه ای با یک نشریه لهستانی اعلام کرده است که «روسیه پیش از آن که از دستور کار نشست اطلاع داشته باشد، اعلام کرده بود که در این نشست شرکت نخواهد کرد.»

 

'جاکیچ کژاپوتوویچ' Jacek Czaputowiczدر مصاحبه با نشریه لهستانی «ژچپاسپولیتا» با ابراز تاسف از عدم حضور روسیه در نشست ورشو ؛ گفت: بدون حضور مسکو، نمی توان به موفقیت آمیز بودن این نشست ؛ امیدوار بود.

 

وزیر خارجه لهستان گفت: «روسیه نقش مهمی در تحولات خاورمیانه ایفا می کند و بدون حضور مسکو در این نشست نمی توان به موفقیت آمیز بودن آن امیدوار بود.»

 

وی افزود : «ما می خواهیم (در کنفرانس ورشو) یک پروسه را آغاز کنیم و کارگروه هایی تعیین کنیم که به بررسی مسائلی مانند مبارزه با تروریسم، وضعیت پناهجویان، کمک های انساندوستانه و مقابله با تهدیدهای سایبری بپردازند.

 

«این ها مسائل بسیار پیچیده ای هستند. بنابراین بدون حضور روسیه در نشست ورشو، انتظار ندارم بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم. نشست احتمالاً منحصر به صدور بیانیه های مایک پمپئو و من می شود».

 

براساس گزارش ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیش تر اعلام کرده بود که مسکو دعوتنامه رسمی شرکت در نشست ورشو را که از سوی آمریکا سازماندهی شده است، دریافت کرده اما تردید دارد که چنین نشستی کمکی به حل مسائل منطقه کند.

 

وزیر خارجه لهستان در عین حال گفته است که شاید این نشست بتواند به حل مساله توافق هسته ای ایران هم کمک کند.

 

وی گفت : «ما در مقابل اتحادیه اروپا نخواهیم ایستاد. ما هم عضوی از اتحادیه هستیم و در خصوص اینکه توافق هسته ای ایران نقش مثبتی ایفا می کند با آن ها هم نظریم. »

 

وی با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا در حوزه خاورمیانه نمی تواند با آمریکا مخالفت کند ؛ به خروج ایالات متحده از برجام و پیامدهای آن اشاره کرد و گفت که نمی توان وانمود کرد که توافق هسته ای ایران بدون تغییر در حال اجرا است . این نشست می تواند به امکانی برای اتحادیه اروپا تبدیل شود تا از این بن بست خارج شود.

 

نشست ضدایرانی لهستان قرار است روزهای 24 و 25 بهمن در ورشو برگزار شود.

 

یاد آور می شود 'فدریکا موگرینی' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز تایید کرد که در روزهای برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو در اروپا حضور ندارد و در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

 

 ایرنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------