آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

میزان تولید اورانیوم غنی شده در ایران همچنان در پرانتزایر



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف


اخبار سیاست خارجی - نیویورک تایمز:
میزان تولید اورانیوم غنی شده در ایران همچنان در پرانتزایر/توافق ایران 1+5 بر سر تاسیسات فردو، بوشهر و اراک

احتمالا حتی مذاکره در مورد تمدید این ضرب الاجل هم مشکل ساز خواهد بود. برخی از اعضای کنگره هم اکنون به دنبال تصویب تحریم های جدید بر ضد ایران هستند، اقدامی که کاخ سفید معتقد است احتمال دستیابی به توافق را تضعیف می کند

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور روز جمعه وارد مرحله ای سرنوشت ساز شد و این در حالی است که برخی از مسائل مهم همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.

به گزارش «تیک»، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "دیوید ای سنگر" افزود: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به خبرنگارانی که اخبار مذاکرات وین را پوشش می دادند، گفت اکنون زمان آن رسیده است که آمریکا و متحدانش دیدگاهی واقع بینانه اتخاذ کنند و بپذیرند که ایران در سال های آینده مقدار چشمگیری سوخت هسته ای تولید خواهد کرد.

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا نیز ابراز تردید کرد که ایران حقیقتا آمادگی داشته باشد و بخواهد تمام اقدامات لازم را انجام دهد تا جهانیان را مطمئن سازد که تمایلی به ساخت بمب هسته ای ندارد.

نیویورک تایمز نوشت: البته هر دو طرف اشاره‌هایی به برخی پیشرفت ها داشتند. هم ظریف و هم شرمن آنچه را که مشاوران نخستین پیش نویس احتمالی توافقنامه نهایی توصیف می کنند، با خود به خانه می برند. محتوای این پیش‌نویس افشا نشده است اما مشاوران می گویند بسیاری از سخت ترین مسائل از جمله میزان تولید اورانیوم غنی شده در ایران همچنان در پرانتز قرار دارند و این یعنی توافقی حاصل نشده است.

شرمن گفت انتظار دارد مذاکرات دوم ژوئیه از سر گرفته شود و تا بیستم آن ماه ادامه یابد.

ظریف گفت: دستیابی به توافق نهایی با این فرض امکان پذیر است که آمریکا بپذیرد راهکارش مبنی بر اعمال بیشترین فشار بر ایران یک اشتباه بوده است.

در مقابل شرمن به ظریف و خبرنگاران یادآوری می کند که از نظر آمریکاییان، تا چه حد باید ایرانیان گام بردارند. بزرگترین چالش سیاسی وی کنگره است، جایی که جمهوری خواهان به دستاوردهای سیاست خارجی باراک اوباما به شدت بدبین هستند و می خواهند تا یک توافقنامه ضعیف را مستمسکی برای انتقاد از اوباما و اعلام پیروزی برای خود قرار دهند.

نویسنده در ادامه با بیان این که مدت تعیین شده در توافقنامه موقت برای دستیابی به توافقنامه جامع که بیستم ژوئیه پایان می یابد قابل تمدید است، نوشت: اما احتمالا حتی مذاکره در مورد تمدید این ضرب الاجل هم مشکل ساز خواهد بود. برخی از اعضای کنگره هم اکنون به دنبال تصویب تحریم های جدید بر ضد ایران هستند، اقدامی که کاخ سفید معتقد است احتمال دستیابی به توافق را تضعیف می کند.

نیویورک تایمز نوشت: در چند هفته اخیر دو طرف در مورد رآکتور آب سنگین اراک به تفاهم احتمالی دست یافته اند. گزارش هایی هم وجود دارد که از توافق احتمالی در مورد تاسیسات فردو خبر می‌دهد. اما ایران همچنان اصرار دارد که باید در تولید سوخت رآکتور بوشهر که اکنون با سوخت ارسالی روسیه کار می کند، به خودکفایی برسد. ایران همچنین می خواهد توانایی تولید سوخت را برای رآکتورهایی که هنوز ساخت آنها را آغاز نکرده است، گسترش دهد.
 اخبار سیاست خارجی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------