آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اسرائیل: سیاست جدید ما همکاری با کشورهای عربی علیه ایران است




 اخبار سیاست خارجی - اسرائیل: سیاست جدید ما همکاری با کشورهای عربی علیه ایران است

وزیر خارجه اسرائیل ادامه داد: "منافع اسرائیل با منافع کشورهای عربی معتدل تطابق دارد زیرا دو طرف با تهدید ایران، جهاد جهانی، القاعده و تبعات نزاع های سوریه و عراق بر کشورهای همسایه روبه رو هستند".

اسرائیل به کشورهای عربی پیشنهاد همکاری علیه ایران را ارائه کرد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اویگیدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل آمادگی این رژیم را برای کمک به تعدادی از کشورهای عربی که آنها را "کشورهای معتدل عربی" خواند اعلام کرد و گفت: تندروهایی که هم اکنون در عراق فعال هستند برای بی ثباتی منطقه خلیج فارس و در راس آنها کویت تلاش می کنند.

وی این مطلب را در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا در پاریس مطرح کرد.

وزیر خارجه اسرائیل ادامه داد: "منافع اسرائیل با منافع کشورهای عربی معتدل تطابق دارد زیرا دو طرف با تهدید ایران، جهاد جهانی، القاعده و تبعات نزاع های سوریه و عراق بر کشورهای همسایه روبه رو هستند".

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,اسرائیل


لیبرمن افزود: امروز پایه ای برای ایجاد بنیان دیپلماتیک و سیاسی جدیدی در خاورمیانه وجود دارد. این بنیان بر پایه همکاری اسرائیل با کشورهای عربی معتدل علیه ایران و قدرت های القاعده ای استوار خواهد بود.

وی همچنین گفت: عراق در مقابل چشمان ما، در حال فروپاشی و تجزیه است. به نظر می رسد ایجاد حکومت کُردی مسئله ای حتمی است.
 
جان کری وزیر خارجه آمریکا هم در این دیدار گفت: این اهمیت دارد که کشورهای منطقه جبهه مشترکی را در مقابل تهدید دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ایجاد کنند.

گروه افراط گرای اسلامی داعش نزدیک به القاعده در هفته های اخیر مناطقی از شمال عراق از جمله شهرهای موصل و تکریت را اشغال کرد. داعش بخش هایی از سرزمین سوریه را نیز در کنترل خود دارد.

مقامات اسرائیلی قبل از این هم به شدت مخالفت خود را با همکاری احتمالی ایران و آمریکا بر سر مقابله با داعش در عراق اعلام کرده بودند.  

 اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------