آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 راه به جایی نبرد!



اخبار,اخبارسیاست خارجی,برنامه هسته ای ایران


اخبارسیاست خارجی - رویترز ادعا کرد:
مذاکرات وزرای خارجه ایران و 1+5 راه به جایی نبرد!

دیدار وزیران خارجه ایران٬ آمریکا٬ آلمان٬ فرانسه و بریتانیا در وین در روز یک‌شنبه به‌رغم گفت‌وگوهای طولانی و فشرده به نظر می‌رسد راه به جایی نبرده و از دامنه و عمق اختلافات موجود میان ایران و غرب نکاسته است. تنها یک هفته به پایان مهلت برای دست‌یابی به توافق جامع هسته‌ای (۲۹ تیر) باقی مانده و حالا امیدها کم‌رنگ‌تر از گذشته شده است.

 به گزارش «تیک»٬ وزیران خارجه کشورهای اروپایی پس از دیدار با همتای ایرانی خود٬ محمدجواد ظریف٬ بار دیگر تاکید کردند که به‌رغم مفید بودن گفت‌وگوها٬ شکاف‌ها و اختلافات اصلی همچنان به قوت خود باقی است و "این ایران است که باید انتخاب کند آیا می‌خواهد گام‌های لازم برای دست‌یابی به توافق را بردارد یا نه."

ویلیام هیگ٬ وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: «تا این لحظه هیچ تغییر محسوسی در روند مذاکرات پدید نیامده است.» او افزود که "شکافی عظیم" همچنان باقی است. مساله اساسی مورد اختلاف٬ میزان تولید سوخت هسته‌ای در ایران است.

قدرت‌های غربی می‌خواهند ایران از ظرفیت تولید سوخت خود بکاهد تا هیچ راهی برای تولید و توسعه تسلیحات هسته‌ای نداشته باشد و در مقابل با کاهش تدریجی فشار تحریم‌ها٬ قطار اقتصاد ایران را به ریل برگردانند. به نظر می‌رسد ایران نگران آینده برنامه غنی‌سازی خود است و در برابر این درخواست مقاومت می‌کند و با تاکید بر این‌که هدف‌اش از غنی‌سازی اورانیوم تنها بهره‌گیری برای مقاصد صلح‌آمیز است٬ درخواست رفع زودهنگام تحریم‌ها را دارد.

جان کری و جواد ظریف هم در ساعات پایانی روز یک‌شنبه دیداری مستقیم و محرمانه داشتند که هنوز جزئیات آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. به گزارش وال‌استریت‌ژورنال٬ ظریف پس از این دیدار گفت که در مورد برخی از موضوعات مهم پیش‌رفت‌هایی حاصل شده است. او افزود: «تلاش کرده‌ایم تا راه‌هایی برای پل زدن روی این شکاف‌ها بیابیم و از اختلافات موجود بکاهیم و راه‌های نوآورانه‌ای برای حل‌وفصل مشکلات پیدا کنیم.»

 اخبار سیاست خارجی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------