آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

العربیه: به فکر توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در آخرین لحظه نباشید



اخبار,اخبارسیاست خارجی,توافق نهایی وین

 

 اخبار  سیاست خارجی - العربیه: به فکر توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در آخرین لحظه نباشید

پایگاه اینترنتی شبکه العربیه در تحلیلی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وین نوشت که وزیر خارجه آمریکا قبل از آنکه به وین سفر کند به کابل رفت و توافقی را قطعی کرد اما نباید انتظار داشت که حتماً در وین نیز بتواند به توافق نهایی برسد.

به نقل از شبکه العربیه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بعد از آنکه معاهده‌ای را در کابل قطعی کرد و سپس برای یک توافق مهم دیگر عازم وین شد اما این بار مثل افغانستان، معامله بین دو سیاستمدار رقیب نیست.

کری صبح روز گذشته وارد وین شد تا بررسی کند که آیا می‌تواند معامله و توافق بین 7 کشور، (آمریکا،انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌آلمان و ایران) که در حال حاضر در وین در خصوص موضوع هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند را قطعی کند یا خیر.

وزیر خارجه آمریکا به محض ورود به وین گفت: به طور قطع ما هنوز شکاف‌های چشمگیری داریم بنابراین باید ببینیم که می‌توانیم پیشرفت‌هایی را حاصل آوریم.

این گزارش سپس ادامه داد که علیرغم آنکه احتمال زیادی وجود دارد که طرفین مذاکره قبل از مهلت 20 ژوئیه به توافق نهایی دست پیدا کنند اما ایران و‌آمریکا برای احتمال شکست در مذاکرات آماده می‌شوند.

العربیه گزارش کرد، گرچه جو مذاکرات در وین مثبت است، اما ایران و آمریکا هر دو تمایل دارند انتظارات را پایین نگه دارند و این برای روزی است که ممکن است این مذاکرات به شکست بیانجامد.

این گزارش ادامه داد که ایران به ویژه از زمان انتخاب «حسن روحانی» بعنوان رئیس‌جمهور ایران نشان داده که تمایل سیاسی دارد که وارد مذاکرات جدی با جامعه بین‌الملل در خصوص برنامه هسته‌ای خود شود و بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور کاملاً‌ اهدافی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و این مسئله خواه صحت داشته باشد یا خیر، نشان می‌دهد که ایران به وجهه خود در صحنه بین‌المللی اهمیت می‌دهد.

العربیه تأکید کرد که حقایق موجود نشان می‌دهد که ایران در خصوص رسیدن به توافق بسیار صادق است، حتی اگر این توافق در دوره 6 ماهه کنونی توافق موقت صورت نگیرد.

این گزارش در پایان نوشت، هم باراک اوباما و هم روحانی به نمایندگان کشورهایشان در وین برای رسیدن به توافق اعتماد دارند و علیرغم موانعی که در این مسیر وجود دارد، آینده روشن به نظر می‌رسد.
 اخبار سیاست خارجی - فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------