آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

اخطار واشنگتن به تجارت با ایران در مهلت ۴ ماهه



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات  ایران و 1+5


 اخبار سیاست خارجی  -  اخطار واشنگتن به تجارت با ایران در مهلت ۴ ماهه

ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ـ چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و امریکا ـ به علاوه آلمان در 24 نوامبر 2013 در ژنو به یک توافق موقت هسته‌ای دست یافتند.

یک مقام ارشد آمریکایی در جمع خبرنگاران در وین گفت واشنگتن به کشورها تصریخ خواهد کرد در خلال دوره ۴ ماهه مذاکرات هسته‌ای با ایران تجارت با این کشور آزاد نخواهد بود.

به گزارش تسنیم، رویترز گزارش داده یک مقام ارشد آمریکایی در جمع خبرنگاران در وین گفت واشنگتن به کشورها تصریح خواهد کرد در خلال دوره 4 ماهه مذاکرات هسته‌ای با ایران تجارت با این کشور آزاد نخواهد بود.

ایران و گروه 1+5 بامداد شنبه برای تمدید مهلت مذاکرات تا 24 نوامبر (سوم آذرماه) توافق کردند.


ششمین دور مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 از پنجشنبه 12 تیرماه در شهر وین، پایتخت اتریش آغاز شده است. طرفین در این دور از مذاکرات برای نگارش متن تواق جامع هسته‌ای تلاش کردند، اما پس از باقی ماندن برخی اختلافات تصمیم خود برای تمدید مهلت مذاکرات را اعلام کردند

ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ـ چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و امریکا ـ به علاوه آلمان در 24 نوامبر 2013 در ژنو به یک توافق موقت هسته‌ای دست یافتند.

بر اساس این توافق که «طرح اقدام مشترک ژنو» نامیده می‌شود شش کشور نامبرده متعهد شدند برخی از تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهند و تا شش ماه تحریم هسته‌ای جدیدی علیه تهران اعمال نکنند. در مقابل، ایران نیز پذیرفت تا در طول این مدت بخشی از فعالیت‌های انرژی هسته‌ای خود را محدود کند. این توافق از 20 ژانویه (دی ماه) به اجرا درآمد.
  اخبارسیاست خارجی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------