آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

بیانیه وزارت امور خارجه ایران در مورد انتخاب نخست وزیر جدید عراق



اخبار,اخبارسیاست خارجی,جانشین نوری المالکی


 اخبار سیاست خارجی - بیانیه وزارت امور خارجه ایران در مورد انتخاب نخست وزیر جدید عراق

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای از انتخاب نخست وزیر جدید عراق اعلام حمایت کرد.

به گزارش فارس، وزارات امور خارجه ایران در بیانیه‌ای حمایت خود را از گامهای برداشته شده در مسیر تکمیل روند سیاسی در عراق اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«جمهوری اسلامی ایران از مجموعه گامهای برداشته شده در مسیر تکمیل روند  سیاسی در عراق و برگزاری موفق سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور حمایت نموده و موفقیتهای بدست امده در تحقق انتخاب روسای سه گانه عراق و طی شدن روند تکمیل مراحل تشکیل دولت جدید بر اساس زمانبندی پیش بینی شده در قانون اساسی این کشور را به مردم , حکومت و مرجعیت عراق تبریک می گوید .

اصول و مبانی مورد توجه و تاکید جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت جدید عراق از ابتدا بر مولفه های قانون اساسی و قانون انتخابات , رهنمودهای مرجعیت عالی و توافق در هم پیمانی ملی مبتنی بوده است . بر همین اساس از تعیین هرچه سریعتر اعضای کابینه توسط نخست وزیر و طی شدن مراحل اخذ رای اعتماد در مجلس ملی عراق حمایت می نماید .

 

بدیهی است جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کمکها و حمایتهای خود را از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و همچنین تقویت ثبات و امنیت آن کشور ادامه خواهد داد و از نقش مرجعیت عالی و همه نیروهای سیاسی عراق در حفظ وحدت , حاکمیت ملی و تسریع در روند تکمیل پروژه شکل گیری دولت جدید قدردانی می نماید.

 اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------