آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توافق ایران و آمریکا بر سر نخست وزیری عبادی در عراق پس از سه جلسه مذاکره



اخبار,اخبار سیاست خار جی,نخست وزیر جدید عراق


 اخبار سیاست خارجی - العربیه ادعا کرد:
توافق ایران و آمریکا بر سر نخست وزیری عبادی در عراق پس از سه جلسه مذاکره

این مسئول ایرانی گفته است: «ایرانی ها و آمریکایی ها درباره نامزدهای احتمالی جانشینی مالکی دستکم 3 جلسه مذاکره کردند و بر سر عبادی به توافق رسیدند.»

العربیه نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران و آمریکا درباره این که در وضعیت کنونی چه کسی مناسب نخست وزیری در عراق است، با یکدیگر مذاکره کردند و در نهایت بر سر حیدر العبادی، به توافق رسیدند.

به گزارش «تیک»، حیدر العبادی روز دوشنبه 11 اوت از سوی محمد فواد معصوم رئیس جمهوری عراق، مامور تشکیل دولت این کشور شد. این در حالی است که نوری مالکی همچنان نخست وزیری را حق خود می داند و می گوید انتخاب حیدر العبادی نقض قانون اساسی است.

این یکی از توافق های نادر میان ایران و آمریکا در مسائل منطقه ای است.

یک مسئول بلندپایه ایرانی که خواسته نامش فاش نشود، در این باره به خبرگزاری رویترز گفت که ایران و آمریکا بر سر شخصی که می تواند با نخست وزیری در عراق، این کشور را از بحران های کنونی اش خارج کند، گفت و گو کردند.

علاوه بر بحران های سیاسی، عراق اکنون با حمله بی سابقه شبه نظامیان تندرو روبرو است. گروه تروریستی داعش موسوم به داعش ماه ژوئیه گذشته در حملاتی ناگهانی، مناطق وسیعی از شمال عراق را تصرف کرد. این گروه در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است.

این مسئول ایرانی گفته است: «ایرانی ها و آمریکایی ها درباره نامزدهای احتمالی جانشینی مالکی دستکم 3 جلسه مذاکره کردند و بر سر عبادی به توافق رسیدند.»

او افزود: «عبادی شیعه است و با توجه به حساسیت وضعیت در عراق و نیاز مبرم برای تشکیل جبهه سیاسی واحد، ایران موافقت کرد تا گروه های شیعه را به حمایت از او متقاعد کند. در این تلاش ها شماری از روحانیون نجف شرکت کردند که در بسیج کردن حمایت ها از عبادی، نقش ایفا کردند.»
اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------