آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

Strategy Page مدعی شد: توافق بی سر و صدای ایران و آمریکا بر سر هواپیماهای بدون سرنشین خود در آسمان عراق



اخبار,اخبارسیاست خارجی,هواپیماهای بدون سرنشین ایران در عراق


اخبار سیاست خارجی - Strategy Page مدعی شد:
توافق بی سر و صدای ایران و آمریکا بر سر هواپیماهای بدون سرنشین خود در آسمان عراق

هواپیماهای بدون سرنشین ایران از اواخر ماه ژوئن و با مجوز دولت عراق در آسمان این کشور پرواز می کنند. گاهی اوقات بین پنجاه هواپیمای بدون سرنشین ایران و امریکا و گاهی اوقات بیشتر در اسمان عراق به پرواز در می آیند.

استراتژی پیج نوشت: ایران و آمریکا بدون آنکه دست دوستی به یکدیگر دهند، سعی در تنظیم قوانین و مقرراتی بری استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خود در عراق دارند.

به گزارش انتخاب ، هواپیماهای بدون سرنشین ایران از اواخر ماه ژوئن و با مجوز دولت عراق در آسمان این کشور پرواز می کنند. گاهی اوقات بین پنجاه هواپیمای بدون سرنشین ایران و امریکا و گاهی اوقات بیشتر در اسمان عراق به پرواز در می آیند.

درحالیکه عراق سرزمین وسیعی به شمار می آید، گاهی هواپیماهای بدون سرنشین دو کشور تصاویری از منطقه ای مشابه در زمان مشابه می گیرند. با این حال هیچگونه برخوردی بین دو کشور در این حوزه وجود نداشته است.

ظاهرا تهران و واشنگتن بی سر و صدا بر روی فعالیت جداگانه هواپیماهای بدون سرنشین خود در حمایت از دولت عراق در مقابل تروریست های داعش به توافق رسیده اند. با این حال مشخص نیست که در این حوزه اطلاعاتی بین دو کشور تبادل می شود یا خیر.

روابط دو کشور در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین همیشه صمیمانه نبوده است. در سال 2009، دو اف 16 امریکا هواپیمای بدون سرنشین ایران را در عراق پس از یک ساعت  تعقیب و گریز ساقط کردند.

در سال 2012، ایران تلافی کرد و هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط دو سوخو ایران شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفت. در نهایت یکی از هواپیمای بدون سرنشین واشنگتن به دام تهران افتاد.


اخبار سیاست خارجی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------