آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نشریه الاتحاد; پیام تندروها به روحانی: استیضاح ظریف و جنتی هم در راه است



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,استیضاح ظریف


 اخبار سیاست خارجی - نشریه الاتحاد:
پیام تندروها به روحانی: استیضاح ظریف و جنتی هم در راه است

مجلس که در آن محافظه کاران سیطره دارند به این وزیر که نزدیک جریان اصلاح طلب است رای اعتماد نداد. آنان فرجی دانا را به این علت سرزنش می کنند که افراد متهم به شرکت در حوادث سال 88 به راه افتاد در وزارتخانه خود به عنوان مسوول تعیین کرده است.

نشریه الاتحاد امارات نوشت: مجلس شورای اسلامی ایران با استیضاح فرجی دانا وزیر علوم پس از برگزاری جلسه ای در این خصوص که شش ساعت به طول انجامید رئیس جمهور حسن روحانی را ناامید کرد.

به گزارش «تیک»، از مجموع 270 نماینده حاضر در جلسه ، 145 نماینده مخالف وزیر در مقابل 110 نماینده موافق و 15 نماینده ممتنع بودند. روحانی در این جلسه حضور نداشت.

مجلس که در آن محافظه کاران سیطره دارند به این وزیر که نزدیک جریان اصلاح طلب است رای اعتماد نداد. آنان فرجی دانا را به این علت سرزنش می کنند که افراد متهم به شرکت در حوادث سال 88 به راه افتاد در وزارتخانه خود به عنوان مسوول تعیین کرده است.

مجلس شورای اسلامی ایران رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را که به ویژه مسوول دانشگاه ها است با وجود حمایت حسن روحانی رئیس جمهور اعتدال گرا از او پس از امضای نامه رای عدم اعتماد استیضاح کردند.

طبق نوشته سایت ریاست جمهوری فرجی دانا که یکی از وزرای محبوب کابینه به حساب می آید پس از استیضاح به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور علمی و آموزشی و محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شدند.

رضا فرجی دانا که در پاییز 2013 به عنوان وزیر تعیین شد اولین وزیری است که استیضاح می شود.
اصلاح طلبان و اعتدالگرا ها در روزهای اخیر به دفاع از اقدامات او پرداختند و محافظه کاران تندرو را به تلاش برای تضعیف دولت متهم کردند.

نمایندگان این وزیر را متهم می کنند او دانشجویانی که مسوولان به علل اخلاقی و سیاسی از دانشگاه اخراج کرده به دانشگاها بازگردانده است و از حمایت رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب در خارج برخوردار است.

با این وجود علی لاریجانی رئیس مجلس تلاش کرد با طرح پیشنهاد عزل دو معاون وزیر اوضاع را آرام کند.

طرف های حمایت کننده از وزیر هدف از استیضاح را سیاسی دانستند. این در حالی است که فرجی دانا اخیرا از رسوایی بورسیه های دانشگاهی که در سال های آخر دولت سابق به صورت غیر قانونی اعطا شده پرده برداشت.

دیروز وزیر اعلام کرد 703 دانشجو بدون داشتن شرایط لازم بورسیه شده اند.

در جلسه استیضاح نمایندگان محافظه کار دو فیلم پخش کردند که در فیلم اول نشان داده می شود که دو مسوول تعیین شده از سوی وزیر علوم در مناصب مهم این وزارتخانه یعنی محمد رعایابی به عنوان معاون دانشگاه چمران و دیگری جعفر توفیقی به عنوان معاون وزیر از میر حسین موسوی طرفداری می کنند.

اما در فیلم دوم که رئیس مجلس نسبت به پخش آن اعتراض کرد وزیر علوم می گوید:" اگر آنچه نمایندگان می خواستند انجام می دادم آنان مرا استیضاح نمی کردند."

کارشناسان اعتقاد دارند استیضاح وزیر علوم فاصله میان رئیس جمهور و دشمنان او در مجلس را در نبرد سری میان این دو افزایش داده است. رئیس جمهور چند روز پیش، آنان را ترسو توصیف کرد. استیضاح این پیام مهم را برای روحانی دارد که جبهه پایداری نزدیک به رئیس جمهور پیشین محمود احمدی نژاد این قضیه را با استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و محمد جنتی وزیر فرهنگ تکرار می کنند.

 

 اخبار سیاست خارجی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------