آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین



اخبار,اخبارسیاست خارجی, پهپاد  رژیم اسرائیل


 اخبار سیاست خارجی - از واکنش رسمی به پهپاد صهیونیستی تا تسریع مسلح کردن فلسطین

واکنش وزارت خارجه ایران به ماجرای پهپاد رژیم اسرائیل، اظهارات یکی از فرماندهان سپاه درباره تسریع روند مسلح کردن فلسطینی ها، سفر معاون وزیر خارجه ایران به عربستان، به تعویق افتادن نمایشگاه قراردادهای نفتی ایران در لندن و تکمیل گام های اعتمادساز مورد توافق ایران و آژانس، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی درباره ایران، به موضوع پهپاد سرنگون شده رژیم اسرائیل در ایران و حواشی مربوط به این موضوع اختصاص دارد. خبرگزاری کویت، موضع رسمی وزارت خارجه ایران درباره اقدام رژیم اسرائیل در فرستادن پهپاد به ایران را بازتاب داده و می نویسد سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدام رژیم اسرائیل را یک عمل خصمانه خوانده است. این خبرگزاری به نقل از مرضیه افخم می نویسد: «این اقدام خصمانه، نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ایران است. ایران حق دارد اقدامات دفاعی لازم را انجام داده و موضوع را در دادگاه های بین المللی ذی صلاح پیگیری نماید».

از سوی دیگر، برخی مطبوعات و رسانه ها، از جمله «نیشن» پاکستان، با اشاره به اظهارات برخی فرماندهان نظامی ایران، از تسریع مسلح کردن فلسطینی ها از سوی ایران در واکنش به ارسال پهپاد مذکور از سوی رژیم اسرائیل خبر داده اند. نیشن به نقل از سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه می نویسد: «ما روند مسلح کردن کرانه باختری را سرعت می بخشیم و حق دادن هرگونه پاسخ را برای خود محفوظ می دانیم». این روزنامه می افزاید ماه گذشته، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، از جهان اسلام خواسته بود به منظور مقابله با نسل کشی اسرائیل در غزه، نسبت به مسلح کردن فلسطینی ها اقدام کنند.

در میان دیگر مطالب، موضوع سفر معاون وزارت خارجه ایران به عربستان نیز در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه «نشنال» امارات می نویسد حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه تهران را به مقصد ریاض ترک کرد تا نخستین سفر یک مقام ارشد ایرانی به عربستان از زمان روی کار آمدن دولت جدید در این کشور را انجام دهد. این روزنامه به نقل از منابع خبری داخلی ایران می نویسد قرار است امیرعبداللهیان در این سفر با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و درباره موضوعات مربوط به دو کشور با وی گفت و گو کند. 


در مطلبی در حوزه نفت و گاز، روزنامه «وال استریت ژورنال» از به تعویق افتادن نمایشگاه قراردادهای نفتی ایران تا سال 205 خبر داده است. این روزنامه به نقل از یک مقام مربوطه ایرانی می نویسد ایران نمایشگاه قراردادهای نفتی خود را که بنا بود برای ارائه این قراردادها به شرکت های غربی در لندن برگزار شود، به سال آینده موکول کرده است. این روزنامه می نویسد دلیل این امر، عدم حصول توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در بازه زمانی اولیه تعیین شده است و این تأخیر، سبب شده شرکت های آمریکایی و اروپایی ناچار شوند کار بازگشت خود به عرصه نفت و گاز ایران را به تعویق بیندازند.

در نهایت، در مطلبی در موضوع هسته ای، خبرگزاری «رویترز» ضمن بازتاب سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از تکمیل گام های مورد توافق ایران و آژانس خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد ایران در فرایند تکمیل ساز و کارهای شفافیت ساز مربوط به برنامه هسته ای خود است که پیش از این با آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد توافق قرار گرفته بود. با این حال، رویترز مدعی است که به گفته دیپلمات های غربی حاضر در آژانس، کار تحقیق و بازرسی از برنامه هسته ای ایران به کندی پیش می رود.


 اخبار سیاست خار جی - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------