آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: افزایش امکان لغو تحریم‌های ضد ایرانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,لغو تحریم‌ها علیه ایران

 

 اخبار سیاست خارجی - وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:
افزایش امکان لغو تحریم‌های ضد ایرانی

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: با توجه به گفت‌و‌گوهای بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران امکان لغو تحریم‌ها علیه این کشور افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: به دلیل مذاکرات بین‌المللی در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران شانس‌ برای لغو تحریم‌های بین‌المللی ضد ایران افزایش یافته است.

وزارت امور خارجه روسیه از تمام کشورهای درگیر در مذاکرات هسته‌ای خواست تا اراده سیاسی‌شان را برای دستیابی به توافق نهایی نشان دهند.

مذاکرات نهایی ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان پس از آنکه این کشورها نتوانستند در 20 ژوئیه به توافق نهایی دست پیدا کنند تا چهار ماه دیگر یعنی 24 نوامبر سال جاری تمدید شد. انتظار می‌رود دور بعدی این مذاکرات در ماه سپتامبر در حاشیه‌ نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: هنوز امیدوار است که توافق جامع نهایی تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر حاصل شود.

این وزارت‌خانه روس علاوه بر این یادآور شد علی‌رغم روند بسیار سخت مذاکرات هسته‌ای امکانی به‌وجود آمده که بر اساس آن می‌توان تمام حقوق هسته‌ای ایران را به عنوان یک عضو معاهده‌ی ان.پی.تی به شکل رضایتبخشی تحقق بخشید، از جمله حق غنی‌سازی اورانیوم و لغو کامل تحریم‌های بین‌المللی.

وزارت امور خارجه روسیه از تمام طرف‌های مذاکره‌کننده خواست تا اراده سیاسی‌شان برای دستیابی به توافق نهایی که اعتماد جامعه بین‌الملل را در خصوص ماهیت کاملاً صلح‌آمیز برنامه‌ هسته‌ای ایران جلب می‌کند را نشان دهند.

آمریکا و غرب ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند. این در حالی است که ایران همواره این ادعاها را رد و تاکید می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را برای اهداف صلح‌آمیز دنبال می‌کند.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: حق غنی‌سازی اورانیوم اصلی‌ترین مسئله مورد اختلاف میان ایران و دیگر طرف مذاکره‌کننده است. یک دیپلمات ارشد غربی هفته گذشته گفت که اختلافات بر سر ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران کم نشده است و مشکل اصلی هنوز تعداد سانتریفیوژهای این کشور است.

این دیپلمات غربی افزود: قدرت‌های جهانی آماده بودند تا با سه تا پنج هزار سانتریفیوژ موافقت کنند، تعدادی که به ایران اجازه می‌دهد از ظرفیت صنعتی برخوردار باشد.

 

 اخبار سیاست خارجی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------