آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

چرا عربستان به دنبال آشتی با ایران است؟



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,روابط ایران و عربستان


 اخبارسیاست خارجی - آسیا تایمز:
چرا عربستان به دنبال آشتی با ایران است؟

با وجود این، در این گزارش از منتفی شدن دعوت ماه مه سعود الفیصل از ظریف برای سفر به عربستان هیچ سخنی به میان نیامد. ظریف به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سفرهای متعددی کرده است، اما تاکنون به عربستان سفر نکرده است.

آسیا تایمز با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر امور خارجه ایران به عربستان نوشت: اکنون زمان آب شدن یخ روابط ایران و عربستان است.

به گزارش «تیک»، پایگاه اینترنتی آسیاتایمز در گزارشی به قلم "ام کی بهادراکومار" نوشت: نخستین برداشتی که از سفر امیرعبداللهیان ، معاون وزیر امور خارجه ایران به عربستان و دیدار سه شنبه وی با سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان به ذهن خطور می کند، آب شدن یخ روابط دو کشور است. به نظر می رسد هم اکنون زمان مساعدی برای آب شدن یخ روابط ایران و عربستان است. پیدایش داعش هم مایه نگرانی ایران است و هم عربستان و هر دو کشور در مقابله با گسترش موج افراط گرایی و تروریسم در عراق و سوریه منافع مشترکی دارند.

این پایگاه نوشت: مسئله مسلم تر این است که ایران برای تشکیل دولت وحدت ملی در عراق به شدت تلاش می کند. سفر اخیر محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران به عراق نیز گواه این تلاش است. عربستانی ها برای اتخاذ یک رویکرد فراگیر در سیاست عراق جار و جنجال زیادی به پا کردند. اما بار دیگر، ایران بی آنکه مرتکب هیچ اشتباهی شود، به عامل برقراری ثبات در عراق تبدیل شد.

آسیاتایمز نوشت: بنابراین، تعجب آور نیست که ایران رایزنی های عبداللهیان با سعود الفیصل را مثبت ارزیابی می کند. این موضوع،  مؤید منافع مشترک دو کشور در زمینه مسائل مهم مربوط به حفظ امنیت در منطقه خاورمیانه است. دو دیپلمات بر اهمیت گشایش فصل جدیدی از روابط سیاسی بین دو کشور تاکید کردند.

با وجود این، در این گزارش از منتفی شدن دعوت ماه مه سعود الفیصل از ظریف برای سفر به عربستان هیچ سخنی به میان نیامد. ظریف به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سفرهای متعددی کرده است، اما تاکنون به عربستان سفر نکرده است.

آسیاتایمز نوشت: مسئله بسیار قابل توجه این است که همان زمان که سعود الفیصل دست عبداللهیان را در ریاض می فشرد، ایران به شیوه ای غیرمستقیم به نقل از « منابع» اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی اسرائیل - که ایران دوشنبه منهدم کرد- از یک پایگاه هوایی در عربستان به سمت ایران به پرواز درآمده بود.

آسیاتایمز در پایان نوشت: با توجه به ظهور ایران به عنوان قدرت منطقه ای، عادی سازی روابط این کشور با جهان غرب، همگرایی ایران با جامعه جهانی، ورود تمام عیار قریب الوقوع این کشور به بازار انرژی جهان، احیای اقتصاد و فناوری ایران در پی لغو تحریم ها - که همگی بر خلاف منافع عربستان است- ، روابط ایران و عربستان به شدت دستخوش تناقض است.

 اخبار سیاست خارجی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------