آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

دیدار ظریف و رییس شورای اروپا



اخبار,اخبارسیاست خارجی, ظریف


 اخبار سیاست خارجی - دیدار ظریف و رییس شورای اروپا

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) با ˈهرمان ون رامپویˈ رییس شورای اروپا دیدار و در مورد روابط ایران و این اتحادیه و همچنین تحولات منطقه رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: امروز با مقام های اتحادیه اروپا و بلژیک گفت و گو کردیم؛ جلسه اول ما در مورد موضوعات عمومی و منافع کلی ایران و اتحادیه اروپا، موضوع هسته ای و افراطی گری و تروریسم در منطقه بود.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: آنها همچنین در مورد شرایط اروپا، نگرانی ها و امکان همکاری دو طرف در خصوص این موضوعات بحث کردند.

وی یادآور شد که امروز دیدارهای دیگری از جمله با ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد پیشرفت در خصوص مذاکرات هسته ای و با مقام های بلژیکی دارد.

ششمین دور گفت و گوهای ایران و شش کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان 19 ژوئیه ( 28 تیر) پس از نشست خبری مشترک ظریف و اشتون و با انتشار بیانیه مشترک آنها در تایید تمدید مذاکرات، انجام شد.

ایران و گروه 1+5 در جریان این مذاکرات که در وین برگزار شده بود، مهلت شش ماهه توافق مقدماتی ژنو را تا 24 نوامبر( 3 آذر) تمدید کردند. هدف، دستیابی به یک توافق جامع و رفع تحریم ها علیه ایران است. از زمان تمدید مهلت مذاکرات تاکنون، یک دور مذاکره دوجانبه میان معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا در ژنو برگزار شده است.


 اخبار سیاست خارجی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------