آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

توضیحات ظریف در خصوص دیدارهای امروزش در بروکسل



اخبار,اخبار سیاست خارجی, محمدجواد ظریف

 

 اخبار سیاست خارجی - توضیحات ظریف در خصوص دیدارهای امروزش در بروکسل

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با رییس شورای اروپا در بروکسل دیدار کرد.

محمدجواد ظریف که روز دوشنبه به بروکسل، پایتخت بلژیک سفر کرده است، علاوه بر کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با هرمن ون رومپوی، رییس شورای اروپا دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران پس از این دیدار گفت: در دیدار با رییس شورای اروپا در مورد روابط دو جانبه میان ایران - اتحادیه اروپا و پیشرفت‌های منطقه گفت‌وگو کردیم.

ظریف به خبرنگاران حاضر در مقرر اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما امروز با مقامات اتحادیه اروپا و بلژیک گفت‌وگوهایی انجام دادیم. دیدار اول ما گفت‌وگویی بود کلی در مورد مسائل مربوط به منافع عمومی ایران و اتحادیه اروپا، مساله هسته‌ای و گسترش تروریسم و افراطی‌گری در منطقه.

او افزود: ما هم‌چنین در مورد وضعیت اروپا نگرانی‌ها در اروپا و امکان همکاری میان دو طرف در مورد این مسائل گفت‌وگو کردیم.

ظریف هم‌چنین گفت که در سفرش به بروکسل با کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در مورد مذاکرات هسته‌ای به علاوه با مقامات بلژیکی دیدار داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، منابع اتحادیه اروپا گفته‌اند که وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه با رییس پارلمان اروپا دیدار خواهد کرد.

او هم‌چنین قرار است با وزیر امور خارجه بلژیک در بروکسل دیدار کند.

محمدجواد ظریف و کاترین اشتون که با وجود پایان دوره کاری‌اش قرار است سرپرستی مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور را بر عهده داشته باشد در این دیدار در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

این منابع اتحادیه اروپا هم‌چنین اعلام کردند دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ قرار است ماه جاری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.


اخبار  سیاست خارجی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------