آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

موضع‌گیری متقابل ایران و آمریکا درباره ائتلاف مبارزه با داعش



اخبار,اخبار سیاست خارجی , ائتلاف مبارزه با داعش

 

 اخبار سیاست خارجی - موضع‌گیری متقابل ایران و آمریکا درباره ائتلاف مبارزه با داعش

موضع ایران درباره ائتلاف آمریکایی مقابله با داعش، مخالفت آمریکا با حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه، پابرجا بودن اختلاف‌نظر‌ها میان ایران و گروه ۱+ ۵، مذاکره یک شرکت اروپایی با ایران برای ساخت یک خط لوله جدید گاز و افزایش چشمگیر واردات خودرو به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مواضع ایران در قبال ائتلاف غربی ضد داعش مربوط می‌شود. در این زمینه، خبرگزاری چینی «شین هوا» از بدبینی ایران نسبت به ائتلافی که آمریکا برای مبارزه با داعش شکل داده سخن گفته است.

این خبرگزاری به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می‌نویسد، آمریکا می‌خواهد به بهانه مبارزه با تروریسم، حاکمیت دیگر کشور‌ها را نقض کند. به گفته وی، اقدام آمریکا در شکل‌دهی به این ائتلاف، با هدف منحرف کردن افکار عمومی بین‌المللی از نقش محوری خود این کشور در حمایت و تسلیح تروریست‌ها در سوریه انجام می‌گیرد.

در این میان، دولت آمریکا ضمن تأکید بر مواضع سابق خود درباره ائتلاف ضد داعش، اعلام کرده ورود ایران به این ائتلاف و شرکت در کنفرانس بین‌المللی که به همین منظور برگزار می‌شود، مناسب نیست.

به نوشته «واشنگتن اگزمینر»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته ایران نباید در کنفرانس بین‌المللی پاریس ـ که به منظور بررسی راه‌های مقابله با داعش در عراق و سوریه برگزار می‌شود ـ شرکت کند. وی مدعی شده با توجه به وجود بسیاری از مسائل، از جمله حضور ایران در سوریه و دیگر مناطق، شرکت ایران در این کنفرانس مناسب نیست. وی این سخنان را در جریان سفر به کشور مصر بیان کرده است.

اما در مطلبی در موضوع هسته‌ای، سایت خبری «ژاپن تودی» از پا بر جا بودن اختلاف نظر‌ها میان ایران و گروه ۱+ ۵ در مذاکرات هسته‌ای خبر داده است. این سایت می‌نویسد، یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ایران گفته عدم توافق درباره مسائل جدی، در دور اخیر مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی پابرجا بوده است.

به گفته مجید تخت روانچی، پس از دو دور مذاکره با نمایندگان کشورهای اروپایی، دیدگاه‌های طرفین به یکدیگر نزدیک نشده و اختلاف بر سر موضوعات جدی همچنان وجود دارد. تخت روانچی از کشورهای ۱+ ۵ خواسته به منظور دستیابی به توافق هسته‌ای، به خط قرمزهای تعیین شده از سوی ایران احترام بگذارند.

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» از مذاکره یک شرکت اروپایی با مقامات ایرانی برای ساخت یک خط لوله جدید در ایران خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد یک شرکت اروپایی در حال مذاکره با ایران است تا نسبت به ساخت نهمین خط لوله گازی این کشور که قرار است گاز طبیعی را به ترکیه صادر کند، اقدام نماید.

نام این شرکت اروپایی اعلام نشده، ولی مدیر اجرایی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفته مذاکرات با این شرکت در ‌۲۲ سپتامبر آغاز خواهد شد. این خط لوله که طول آن ۱۸۰۰ کیلومتر پیش بینی شده، قرار است گاز طبیعی را از عسلویه در جنوب به مرز بازرگان در شمال غربی ایران انتقال دهد.

در پایان در یک مطلب اقتصادی دیگر، روزنامه «نشنال» امارات از رشد چشمگیر واردات خودرو به ایران در پی کاهش تحریم‌های غرب خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد در پی کاهش تحریم‌های ایران در ماه فوریه سال جاری، واردات خودرو به ایران افزایش چشمگیری یافته؛ به گونه‌ای که در پنج ماه نخست سال جاری به میزان ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. به نوشته این روزنامه میزان صادرات خودرو به ایران حدود ۴۴ هزار دستگاه بوده؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این میزان ۱۷ هزار دستگاه بوده است.


 اخبار سیاست خارجی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------