آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

عراقچی: توافق در نیویورک بعید است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات ایران و 1+5

 

 اخبار سیاست خارجی -  عراقچی: توافق در نیویورک بعید است

«سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه درباره شرکت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی ضد تروریسم پاریس گفت: مشورت ها در این زمینه ادامه دارد و به موقع در این مورد موضع گیری خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، عراقچی این مطلب را در حاشیه پنجاه و سومین اجلاس سالانه سازمان حقوقی مشورتی آسیایی – آفریقایی (آلکو) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران در اجلاس پاریس شرکت خواهد کرد؟ بیان کرد.

این مقام وزارت امور خارجه در عین حال تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشرو و پرچمدار مبارزه با افراط گرایی و تروریسم ناشی از فعالیت گروه های تکفیری است که در منطقه با حمایت برخی کشورها شکل گرفته اند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز به نقش ایران برای حفظ ثبات منطقه و همچنین مبارزه با تروریست های سوریه و عراق اعتراف کرده است، به برگزاری گردهمایی علمای اسلام با محوریت مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ما اجلاس های مختلفی به صورت رسمی و غیررسمی برای وحدت جهان اسلام و همچنین مبارزه با تروریسم برگزار کردیم.

وی افزود: این اقدامات و بسیاری اقدامات دیگر همه تلاش هایی برای نشان دادن ماهیت واقعی جریان های تکفیری بود.

عراقچی اضافه کرد: از دیدگاه ما گروه های تکفیری برخلاف آموزه های دینی و اسلامی عمل می کنند و هیچگونه ارتباطی با اسلام و ماهیت واقعی آن ندارند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه تصریح کرد: اقداماتی که امروز در راستای مبارزه با گروه های افراطی صورت می گیرد، انحراف افکار عمومی دنیا از حمایت هایی است که قبلا از این گروه ها انجام داده اند.

تا زمانی که پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات نباشد، نیازی به دیدار وزرا نیست
این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و 1+5 از (18 سپتامبر / 27 شهریور ماه ) در نیویورک گفت: بعید می دانم با توجه به حجم موضوعاتی که باید مورد مذاکره قرار بگیرد، بتوانیم در نیویورک به توافقی دست پیدا کنیم.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا در سطح وزرای خارجه نیز دیدارهایی در نیویورک خواهیم داشت؟ گفت: ایده ملاقات با وزرا وجود دارد اما تا زمانی که پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات نباشد، نیازی به دیدار وزرا نیست.

امیدواریم با راههای ابتکاری به توافق جامع دست یابیم
وی افزود: ما کار خود را چهارشنبه با ناهار کاری آقای ظریف و خانم اشتون آغاز می کنیم که در این دیدار نحوه ادامه مسیر مشخص خواهد شد اما اگر احساس کنیم که حضور سایر وزرا هم لازم است در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای با اشاره به مذاکرات چهارشنبه پنج شنبه این هفته در نیویورک اشاره کرد و گفت: ما مذاکرات را به صورت دو جانبه و با 1+5 خواهیم داشت اما اختلافاتمان جدی است امیدواریم با توجه به مشورت هایی که با آمریکا، روسیه و چین داشته ایم و مجموع اقداماتی که در جلسه چهارشنبه و پنج شنبه این هفته خواهیم داشت بتوانیم به پیشرفتی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است حفظ حقوق ایران و دستاوردهای هسته ای مردم ایران و دانشمندان است که خطوط قرمز ما است و به هیچ وجه برگشت پذیر نخواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد با راه حل های ابتکاری بتوانیم به توافق جامعی دست یابیم که هم برنامه هسته ای ما حفظ شود هم نگرانی های احتمالی از صلح آمیز بودن ماهیت فعالیت هسته ای ایران فراهم شود.


  اخبار سیاست - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------