آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

اسرائیل:‌ اشتون برای توافق با ایران عجله نکند



اخبار,اخبارسیاست خارجی, اتحادیه اروپا


 اخبار سیاست خارجی - اسرائیل:‌ اشتون برای توافق با ایران عجله نکند

"کاترین اشتون برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران قبل از ترک سمت مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی عجله دارد."

اسرائیل به اتحادیه اروپا درباره توافق هسته ای با ایران هشدار داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور استراتژیک اسرائیل از اتحادیه اروپا خواست از "توافق بد" با ایران درباره مسئله هسته ای اش خودداری کند.

این سخنان وزیر اسرائیلی قبل از آغاز مذاکرات حساس و سرنوشت ساز ایران و گروه 1+5 در نیویورک مطرح شده است.

کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سرپرستی گروه مذاکره کننده 1+5 را برعهده دارد. اشتون به زودی به کار خود به عنوان مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می دهد و وزیر خارجه ایتالیا جانشین وی می شود.

قرار است اشتون تا آذر ماه آینده سرپرستی گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران را برعهده داشته باشد.

"یووال اشتاینتز" وزیر امور استراتژیک اسرائیل ادامه داد: کاترین اشتون برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران قبل از ترک مسؤولیت خود در اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی عجله دارد.

وی افزود: ما از تلاش های کاترین اشتون تقدیر می کنیم اما ایرانی ها معتقدند اگر فردی در آستانه ترک مسؤولیت خود در تاریخ معینی است پس او انگیزه بیشتری برای دست یابی به توافق دارد.

وزیر امور استراتژیک اسرائیل ادامه داد:‌ امیدوارم چنین چیزی نباشد. امیدوارم کاترین اشتون بتواند بگوید بسیار خوب من تلاش کردم اما اگر ایرانی ها انعطاف پذیری لازم را تاکنون نشان ندهند در این صورت به توافق نمی رسیم.

اشتاینتز همچنین گفت جنگ علیه افراط گرایان اسلامی در عراق و سوریه نباید به تلاش ها برای جلوگیری از کسب بمب اتمی توسط ایران آسیب بزند.


 اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------