آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اظهارات جنجالی وزیر خارجه امارات در سازمان ملل علیه ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,وزیر خارجه امارات


اخبار سیاست خارجی - وزیر خارجه امارات در سازمان ملل:
ایران جزایر ما را اشغال کرده و پرچم خود را به اهتزاز دراورده/این اقدام برخلاف ارزش های انسانی است/جامعه بین المللی از ایران بخواهد که به درخواست های ما پاسخ دهد

وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در سازمان ملل بار دیگر نسبت به جزایر سه گانه خلیج فارس ادعاهای خود را تکرار کرد و گفت تهران نباید پرچم خود را در جزیره ابوموسی قرار دهد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان گفت: استقرار صلح و ثبات در منطقه عنصر کلیدی دستیابی به امنیت جهانی است و این مهم، اولویت سیاست خارجی امارات متحد عربی است.

وی افزود: براین اساس، دولت ما بار دیگر عدم پذیرش اشغال سه جزیره امارات توسط ایران را اعلام می کند.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: ما همچنین تاکید می کنیم که تمام اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان ایران برخلاف قوانین بین المللی و ارزش های انسانی است.

وی ادامه داد: به همین منظور من اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران اخیرا پرچم خود را در جزیره ی ابوموسی که براساس تفاهمانامه 1971 متعلق به امارات است، قرار داده است.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان خاطرنشان کرد: کشورم به شدت به این اقدام ایران اعتراض دارد و آن را نقض کننده ی تفاهمنامه 1971 می داند. بنابراین از این تریبون مجددا از جامعه بین المللی می خواهیم که به ایران اصرار ورزد که به درخواست های صادقانه و صلح امیز امارات متحده عربی برای حل این مسئله چه از طریق مذاکرات مستقیم یا ارجاع آن به دادگاه بین امللی پاسخ دهد.

 

  اخبار سیاست خارجی - انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------