آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

نتانیاهو در دیدار با اوباما: امیدوارم ایران در دوره ریاست جمهوری شما اتمی نشود



اخبار,اخبارسیاست خارجی,اجلاس مجمع عمومی ملل متحد


 اخبار سیاست خارجی - نتانیاهو در دیدار با اوباما: امیدوارم ایران در دوره ریاست جمهوری شما اتمی نشود

نتانیاهو :ایران به دنبال توافقی است که در آن تحریم‌هایی که با زحمت وضع شده‌اند، برداشته شوند و در عین حال آنها در آستانه بدل شدن به قدرتی اتمی بمانند. جدا امیدوارم که در دوره ریاست جمهوری شما این اتفاق نیافتد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز این دیدار که روز گذشته و پس از 8 ماه از آخرین دیدار دو طرف و نخستین دیدار پس از جنگ اخیر غزه بود، تحت الشعاع دو مساله صلح در فلسطین و نیز مساله هسته ای ایران بود.

نتانیاهو در این دیدار با هشدار به اوباما درباره توافق هسته ای با ایران، مدعی شد :" ایران به دنبال توافقی است که در آن تحریم‌هایی که شما با زحمت موفق به وضع آنها شده‌اید، برداشته شوند و در عین حال آنها در آستانه بدل شدن به قدرتی اتمی بمانند. جدا امیدوارم که در دوره ریاست جمهوری شما این اتفاق نیافتد."

در مقابل طبق اعلام کاخ سفید اوباما بدون اشاره به برنامه هسته ای ایران در دیدار با نتانیاهو از نخست وزیراسراییل خواسته است تا به تدابیری بیندیشد که دیگر تراژدی کشتار غیر نظامیان به ویژه کودکان فلسطینی در جریان حملات اسراییل به غزه تکرار نشود.

اوباما از نتانیاهو خواسته است تا وضعیت کنونی بین فلسطینی ها و اسراییل تغییر کند.

با این حال همزمان با این دیدار ،رژیم صهیونیستی از ساخت 2500 خانه مسکونی جدید در قدس شرقی خبر داده است. اقدامی تحریک برانگیز که همواره مورد انتقاد آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است.

اوباما و نتانیاهو در جریان کنفرانس خبری کوتاه خود پس از این دیدار به هیچ یک از موارد اختلافی دو طرف به ویژه در مورد مساله هسته ای ایران اشاره ای نکردند.

نتانیاهو برای سخنرانی در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد به آمریکا سفر کرده است.


 اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------