آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

نگرانی سعودی‌ها از نفوذ ایران به «حیاط خلوت» عربستان



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,اوباما و نتانیاهو

 
 اخبار سیاست خارجی - نگرانی سعودی‌ها از نفوذ ایران به «حیاط خلوت» عربستان

اختلافات اوباما و نتانیاهو در جریان دیدار اخیر در واشنگتن، درخواست نتانیاهو از اوباما درباره مذاکرات هسته ای ایران، نگرانی عربستان سعودی از توسعه نفوذ ایران در کشور یمن و تأکید روسیه بر ضرورت حضور ایران در تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم در منطقه، از جمله مهمترین مطالب امرور مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در پی دیدار روز گذشته نخست وزیر رژیم اسرائیل با رئیس جمهور آمریکا که موضوع هسته ای ایران نیز در آن مورد بحث قرار گرفته، بخشی از مطالب مطبوعات بین المللی درباره ایران به این موضوع اختصاص یافته است.

در این زمینه، روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز با انتشار مطلبی درباره این موضوع، اختلافات آمریکا و رژیم اسرائیل درباره مسائل مختلف را مورد توجه قرار داده و می نویسد پس از گذشت فصل تابستان که در آن، بر سر موضوع غزه تنش هایی در روابط دو طرف به وجود آمده بود، اینکه اوباما و نتانیاهو وارد فصل جدیدی از مسائل می شوند که در چارچوب روابط پر تنش آن ها قابل تفسیر است. به نوشته این روزنامه، محتوای دیدار روز گذشته اوباما و نتانیاهو نشانگر اختلافات شدید آن ها بر سر موضوع هسته ای ایران و همچنین شهرک سازی های رژیم اسرائیل در مناطق اشغالی است.

از سوی دیگر، روزنامه «تلگراف» در مطلب خود درباره دیدار مذکور، درخواست ها و اظهارات نتانیاهو را مورد توجه قرار داده و می نویسد نتانیاهو به اوباما هشدار داده که ایران هرگز نباید به یک «قدرت آستانه ای هسته ای» (رسیدن به آستانه دستیابی به سلاح هسته ای) تبدیل شود. این روزنامه می نویسد نتانیاهو در یک درخواست علنی از اوباما، از وی خواسته از قبول هرگونه توافقی که ایران را به یک قدرت آستانه ای تبدیل می کند، خودداری نماید. وی در این دیدار همچنین نارضایتی خود را از روند مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران ابراز داشته است.

اما در میان اخبار و تحلیل های مربوط به منطقه، خبرگزاری «رویترز» از نگرانی عربستان سعودی از تحولات اخیر در کشور یمن و هراس سعودی ها از توسعه نفوذ ایران در این کشور سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد تصرف پایتخت یمن توسط معترضانی که دارای پیوندهایی با ایران هستند، سبب نگرانی سعودی ها شده و آن ها را به تلاش برای جلوگیری از اقدامات ایران در زمینه توسعه نفوذ در حیاط خلوت عربستان واداشته است. رویترز اشاره می کند که برای سعودی ها، مسائل یمن همواره به عنوان یک موضوع امنیتی و مهم مورد توجه داشته و همین امر، سبب شده تحولات اخیر سبب نگرانی آن ها شود.

در نهایت، در مطلبی مربوط به تلاش های بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، خبرگزاری «ترند» اظهارات وزیر خارجه روسیه را بازتاب داده که از ضرورت حضور ایران در تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم سخن گفته است. سرگئی لاوروف گفته: «مبارزه با تروریسم ضروری است. ما آماده این کار هستیم. دولت های منطقه، از جمله سوریه و عراق نیز آماده مشارکت در این نبرد هستند. ایران نیز برای این کار آماده است». وی گفته ضرورت این است که هیچ کس از این تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم کنار گذاشته نشود و رویکردی که تدوین می شود، بر مبنای دستیابی به هدف باشد، نه ملاحظات خاص ایدئولوژیک». 


 اخبار سیاست خارجی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------