آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تلاش جدید سعودی‌ها و رژیم اسرائیل برای فضاسازی علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دور جدید همکاری های ایران و آژانس

 
 اخبار سیاست خارجی - تلاش جدید سعودی‌ها و رژیم اسرائیل برای فضاسازی علیه ایران

سفر هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران برای ازسرگیری روند همکاری ها، کار سخت رژیم اسرائیل و عربستان سعودی برای تهدیدآمیز جلوه دادن ایران در مقابل جامعه بین المللی، گرایش ایران به سمت چین و روسیه به سبب تحریم های وضع شده از سوی غرب و برنامه نخست وزیر عراق برای سفر به تهران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر آغاز دور جدید همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، مهمترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «واشنگتن پست» در این زمینه می نویسد مقامات ایرانی گفته اند که هیئتی از آژانس هفته آینده به منظور گفت و گو درباره برنامه هسته ای ایران به این کشور سفر می کند. به گفته رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس، ترو وارجورانتا، قائم مقام مدیرکل آژانس و رئیس دپارتمان پادمان های این نهاد، ریاست هیئت اعزامی به ایران را بر عهده خواهد داشت. این روزنامه اشاره می کند که روند همکاری های ایران و آژانس، بخشی از چارچوب گسترده تر مذاکرات ایران و غرب در موضوع هسته ای است.

اما در ادامه مباحث مربوط به فعالیت های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، نشریه «بیزنس اینسایدر» با انتشار مطلبی، از تلاش رژیم اسرائیل و همچنین عربستان سعودی برای القای این نکته خبر داده که ایران، تهدیدی جدی تر از داعش به شمار می رود. این نشریه اشاره می کند که مهمترین هدف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تلاش برای نگه داشتن موضوع ایران به عنوان مهمترین دغدغه جامعه بین المللی بود. بیزنس اینسایدر با بیان اینکه سعودی ها نیز در این تلاش کم و بیش با نتانیاهو شریکند، می نویسد با این حال، آن ها کار بسیار سختی برای اقناع جامعه بین المللی درباره حدی تر بودن تهدید ایران نسبت به داعش در پیش دارند.

در مطلبی مربوط به تحریم ها، سایت خبری «اروپای جدید» (New Europe) به بررسی سیاست های ایران در مقابله با تحریم ها پرداخته و می نویسد موارد تحریمی وضع شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، ایران را به سوی روسیه و چین سوق داده است. به اعتقاد این سایت، تحریم های غرب علیه ایران، هم به منافع اروپا و هم به منافع خود ایران آسیب وارد کرده؛ زیرا سبب شده که در عمل ایران روابط با چین و روسیه را در اولویت دستور کار خود قرار دهد. این سایت در ادامه به نقل از یک مقام سابق ایرانی می نویسد اروپا باید ضمن شناخت منافع خود، به آمریکا برای برداشتن سریعتر تحریم ها فشار وارد کند.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، سایت خبری «عراقی نیوز» از برنامه نخست وزیر عراق برای سفر به ایران خبر داده است. به نوشته این سایت، حیدرالعبادی، نخست وزیر جدید عراق برای نخستین بار از زمان انتخاب شدن خود به این سمت، به زودی به ایران سفر می کند. این سایت اشاره می کند که سفر عبادی به تهران، به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که طی ماه های اخیر، ایران نقش مهمی در کمک به عراق برای مبارزه با تروریست ایفا کرده و خود عبادی نیز پیش از ایران از نقش سازنده ایران در این دوره حساس از تاریخ عراق تقدیر و تشکر کرده است. هنوز تاریخ دقیق سفر عبادی مشخص نشده، اما اعلام شده که این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.


 اخبار سیاست خارجی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------