آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعای کمک آمریکا به عربستان دربرابر حمله ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,ادعای کمک آمریکا به عربستان


 اخبار سیاست خار جی - ادعای کمک آمریکا به عربستان دربرابر حمله ایران

سازمان سیا با انتشار آنچه می‌گوید اسناد محرمانه جدید است مدعی شده به عربستان در خنثی کردن یک حمله از طرف ایران کمک کرده است.

سازمان سیا با انتشار آنچه می‌گوید اسناد محرمانه جدید است مدعی شده به عربستان در خنثی کردن یک حمله از طرف ایران کمک کرده است.

به گزارش تسنیم، سازمان سیا با انتشار آنچه می‌گوید یک سند محرمانه جدید است مدعی شده ارتش آمریکا با کمک تصویربرداری‌های ماهواره‌ای شبانه‌روزی، در سال 1987 به عربستان سعودی برای خنثی کردن حمله ایران به دکل‌های نفتی این کشور کمک کرده است.

سازمان سیا به تازگی با چاپ مقاله‌ای در ژورنال«مطالعاتی در مسائل اطلاعاتی» با عنوان «نظارت ما بر خلیج (فارس)» مدعی شده این سازمان در اکتبر سال 1987 با افزایش فعالیت‌های شناسایی به عربستان برای خنثی کردن توطئه‌ای که ممکن بود زیرساخت‌های نفتی ریاض را به آتش بکشد، کمک کرده است.

ژورنال مطالعاتی در مسائل اطلاعاتی، مجله داخلی سازمان سیا است که مجموعه‌ای از اسناد و مقالات این سازمان که از حالت طبقه‌بندی خارج شده‌اند در آن منتشر می‌شوند.

بنا به این مقاله، در اواخر دهه 1980 که جنگ ایران و عراق به پایان خود نزدیک می‌شد گروهی از ارتش آمریکا موسوم به «پی‌ای‌جی» اقدام به تحلیل تصاویر فضایی ثبت شده کردند و به آنها دستور داده شد تمام توجهشان را بر خلیج فارس متمرکز کنند.

بنا بر این ادعا، گروه پی‌ای‌جی در سال 1987 متوجه شده بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به تشکیل یک «نیروی قایقی» کوچک در بخش شمالی خلیج فارس کرده است که به سلاح‌های خودکار و خمپاره‌انداز مجهز بودند.  نیروی دریایی عربستان در یک تقابل با این نیروها 60 قایق‌های تندرو ایرانی را به عقب برگردانده بود.

در این مقاله ادعا شده ایران به دلیل حمایت عربستان سعودی از عراق قصد حمله به درایی‌های نفتی عربستان را داشته که با کمک اطلاعاتی آمریکا خنثی شده است.


 اخبار سیاست خارجی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------