آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اظهارات رییس جمهور سودان درباره روابط سودان با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عمر البشیر


اخبار سیاست خارجی - عمر البشیر : روابط سودان با ایران استراتژیک نیست / اجازه نمی دهیم شیعیان در سودان فعالیت کنند

البشیر با اشاره به اینکه اقدام به بستن مراکز فرهنگی ایران تصمیمی استراتژیک و مهم و نه برای راضی کردن دولت عربستان بوده است، افزود: شیعیان در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان،سوریه و یمن و... حضور دارنداما ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد در سودان حضور پیدا کنند.

عمر البشیر رییس جمهور سودان اعلام کرد روابط این کشور با ایران آن گونه که در برخی محافل و رسانه ها اعلام می شود، استراتژیک نیست.

به گزارش عصر ایران البشیر در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای سعودی " الشرق الاوسط" با تایید  سردی روابط بین سودان و ایران، بخشی از دلایل این سردی را در اخبار بی پایه و اغراق شده درباره عمق روابط استراتژیک بین ایران و سودان دانست.

البشیر گفت:" ما می دانیم که روابط مان با عربستان در سال های گذشته سرد بوده است اما تیره و تار هم نبوده  است؛ به نظر من دلیل سردی روابط ما با عربستان اطلاعات بی پایه و اغراق آمیز شده درباره رابطه ما با ایران بوده است.

البشیر با اشاره به اینکه رهبران عربستان بر پایه این اطلاعات دستکاری و اغراق شده از عمق و نزدیکی رابطه خارطوم – تهران ، روابط سردی با سودان داشته اند ، افزود:" بی پایه بودن این اخبار در ماجرای اخیر بستن مراکز فرهنگی ایران در سودان به وضوح مشخص شد.

دولت خارطوم یک ماه پیش مراکز فرهنگی ایران را در سودان به دلیل آنچه که تبلیغ تشیع در این کشور خواند، تعطیل کرد.

البشیر با اشاره به اینکه اقدام به بستن مراکز فرهنگی ایران تصمیمی استراتژیک و مهم و نه برای راضی کردن دولت عربستان بوده است، افزود: شیعیان در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان،سوریه و یمن و... حضور دارنداما ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد در سودان حضور پیدا کنند.

البشیر گفت:" ما هیچ روابط استراتژیکی با ایران نداریم. روابط ما با ایران بسیار عادی است. همان طور که گفتم برخی طرف ها و منابع می خواهند درباره رابطه ما با ایران اغراق کنند و آن را بیش از چیزی که هست ، نشان دهند. کسانی که می خواهند روابط سودان را با کشورهای برادر حاشیه خلیج (فارس) به ویژه عربستان سعودی تیره کنند،  درباره رابطه ما با ایران اطلاعات نادرست منتشر می کنند.

البشیر در ادامه روابط سودان و عربستان را یک روابط ریشه دار و تاریخی دانست.


 اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------