آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چرا اعلام شد مخالفان طالبان حق فعالیت در ایران را ندارند؟

تهران بار دیگر نشان داده در عرصه سیاست خارجی نگاه درازمدتی به مساله همسایگان شرقی خود ندارد. همکاری‌های امنیتی سایه بر سایر موضوعات انداخته و بدون مشخص شدن چگونگی حل…

نشست سه‌جانبه ظریف،‌ کری و اشتون، ظهر امروز



اخبار,اخبارسیاست خارجی,تیم مذاکره کننده هسته‌ای


 اخبار سیاست خارجی - نشست سه‌جانبه ظریف،‌ کری و اشتون، ظهر امروز

نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 12 به وقت وین (13:30 به وقت تهران) در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار می‌شود.

به گزارش فارس،‌ در ادامه رایزنی‌ها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای نشست سه جانبه محمدجواد ظریف،‌ جان کری و کاترین اشتون وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 12 به وقت وین (13:30 به وقت تهران) در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار می‌شود.

تا دقایقی دیگر نیز ظریف با سباستین کورتس همتای اتریشی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای بامداد دیروز -سه‌شنبه- به منظور ادامه گفت‌وگوها در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای با طرف آمریکایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهی وین شدند.

در همین راستا روز گذشته سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف، ویلیام برنز قائم مقام و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون در طی دو نوبت صبح و عصر به گفت‌وگو پرداختند و قرار شد هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای با حضور هیأت‌های مذاکره کننده ایران و شش کشور و به ریاست ظریف و اشتون صبح فردا -پنجشنبه- در وین برگزار شود.

ظریف و اشتون نیز شب گذشته به مدت یک ساعت و نیم در محل دفتر نمایندگی دائم ایران در سازما‌ن‌های بین‌المللی در وین دیدار و گفت‌وگو کردند و پس از آن بر سر میز شام این گفت‌وگوها ادامه یافت.

جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلستان،‌فرانسه،‌روسیه،‌چین و آلمان) تاکنون هفت دور درباره راه‌حل جامع هسته‌ای به گفت‌وگو پرداخته‌اند که شش دور آن در وین و هفتمین دور نیز حدود دو هفته پیش در نیویورک برگزار شد اما کماکان اختلافات عمده در خصوص میزان غنی سازی، رآکتور آب سنگین اراک،‌ تاسیسات فردو، تحریم‌ها و بازه زمانی لغو آن و بازه زمانی اجرای توافقنامه جامع محل اختلاف است.

در وین شش زمانی که طرفین به این نتیجه رسیدند که حصول توافق امکانپذیر نیست این مذاکرات برای چهار ماه دیگر تمدید شد.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 به همراه کاترین اشتون در سوم آذر سال گذشته (1392) بر سر برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که این توافقنامه سی ام دی ماه وارد مرحله اجرا شد و در قبال یکسری اقدامات ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ایش از جمله توقف غنی سازی 20 درصد و و... مبالغی از درآمدهای بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران به کشور بازگردانده شد.


  اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------