آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار کانادا به اسرائیل: درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد | آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا گفت که به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده است که درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزیر خارجه کانادا…

نتایج توافق هسته‌ای مهمتر از تاریخ پایان مذاکرات



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتایج توافق هسته‌ای


اخبار سیاست خارجی - نتایج توافق هسته‌ای مهمتر از تاریخ پایان مذاکرات

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با تاکید بر اینکه موافقت نامه هسته ای با ایران باید سندی پایدار و مورد قبول هر دو طرف تهران و گروه 1+5 باشد، گفت: نتایج مذاکرات مهمتر از تاریخ تعیین شده برای پایان مذاکرات است.

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با تاکید بر اینکه موافقت نامه هسته ای با ایران باید سندی پایدار و مورد قبول هر دو طرف تهران و گروه 1+5 باشد، گفت: نتایج مذاکرات مهمتر از تاریخ تعیین شده برای پایان مذاکرات است.

به گزارش ایرنا، ریابکوف بامداد امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با ریانووستی با بیان اینکه همواره برای پیشبرد مذاکرات تلاش کردیم، افزود: 'مذاکرات هسته ای ایران نباید در قید زمانی محدود شود؛ باید موافقت نامه نهایی مورد قبول همه طرف های مذاکره باشد؛ به همین دلیل نتیجه گفت و گوها مهمتر از تاریخ تعیین شده برای پایان مذاکرات است. '

وی با یادآوری سخنان روز گذشته (چهارشنبه) وزیر خارجه روسیه گفت: سرگئی لاوروف درمورد تاریخ تنظیم موافقت نامه نهایی ایران گفته که این مساله به طور مستقیم با وضعیتی که در پاییز سال 2013 در هنگام تنظیم طرح کنونی (مذاکرات) توسط ایران و گروه 1+5 بوجود آمد و چند هفته تاخیر داشت، ارتباط دارد.

ریابکوف گفت: لاوروف پیش بینی کرد که وضعیت سال گذشته در مذاکرات کنونی برای تنظیم موافقت نامه نهایی نیز تکرار شود.

وی اضافه کرد: در آن صورت نباید تاریخ نهایی مذاکرات را ملاک قرار داد و با تشویش خاطر در مورد آن رفتار و موافقت نامه را قربانی آن کرد.

ریابکوف گفت: 'در شرایط کنونی، دستیابی به نتایج پایدار، خوب و مقاوم در برابر شرایط زودگذر بین المللی مهمتر از مقید بودن به تاریخ معین است هر چند که وجود چنین تاریخی می تواند محرک برای مذاکرات باشد.'

مذاکرات سه جانبه محمدجواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سه دور گفت وگو که نزدیک به هفت ساعت به طول انجامید، چهارشنبه شب به وقت محلی در وین به پایان یافت.

طرفین در این مذاکرات درباره اختلافات باقیمانده بر سر توافق نهایی، همچون «میزان غنی سازی، جدول زمان بندی لغو تحریم ها علیه ایران و مدت زمان توافق نهایی» گفت وگو کردند و قرار است امروز (پنجشنبه) ساعت 11 به وقت محلی مذاکرات ایران با نمایندگان 1+5 به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

 

 اخبار سیاست خارجی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------