آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

زمان ومکان نشست کارشناسی ایران و 1+5



اخبار,اخبارسیاست خارجی, نشست کارشناسی ایران و 1+5


 اخبار سیاست خارجی - نشست کارشناسی ایران و 1+5 آخر هفته در وین

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 چهارشنبه و پنج‌شنبه همین هفته در وین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان صبح امروز در حاشیه همایش مروری بر بند پنج اعلامیه حقوق بشر کنوانسیون 1993 با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، گفت: آخر هفته جاری (چهارشنبه و پنج‌شنبه) نشست کارشناسی ایران و 1+5 در وین برگزار می‌شود و همچنین زمان مذاکرات بعدی ایران و 1+5 به زودی مشخص خواهد شد.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان درباره مذاکرات سه‌جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا، اظهار کرد: شاید در فاصله دو هفته آینده یک نشست سه‌جانبه با حضور آقای ظریف، کری و خانم اشتون داشته باشیم.

وی درباره اعلام نماینده روسیه مبنی بر اینکه 95 درصد در مذاکرات پیشرفت داشته‌ایم، گفت: خیلی به این درصدها اعتقاد ندارم. مهم این است که ما قسمت زیادی از راه را رفته‌ایم و خیلی این درصدها مهم نیستند. همین‌که ما مسیر مذاکرات را در حد قابل توجهی طی کرده‌ایم قابل توجه است. اینکه به توافق رسیدیم یا می‌توانیم برسیم، هنوز مشخص نیست و محل سوال است. هنوز موضوعات زیادی باقی مانده است که درباره آنها توافق حاصل نشده است. در بعضی از جزئیات پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما در مسائل اساسی هنوز توافق حاصل نشده است.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: البته کار زیادی صورت گرفته و روی گزینه‌های زیادی فکر شده و روی انتخاب‌های مختلف بحث شده است و امیدواریم به نتیجه برسیم اما هنوز تا رسیدن به نتیجه فاصله داریم. این فاصله ممکن است به سرعت طی شود یا ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

عراقچی اظهار کرد: امیدواریم تا مهلت مقرر یعنی سوم آذر به توافق برسیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه در اختلافات اساسی از جمله ظرفیت غنی‌سازی به راه‌حل مشترک دست پیدا کرده‌اید؟ گفت: ما روی راه‌حل‌های مختلف کار می‌کنیم. گزینه‌های مختلفی وجود دارد. بعضی از آنها برای ما قابل قبول نیست و برخی برای آنها. این بحث‌ها در سطوح مختلف کارشناسی، معاونان و وزیران خارجه ادامه دارد و بحث‌های بیشتری در مذاکرات سه‌جانبه‌ای که به زودی برگزار خواهد شد صورت می‌گیرد و در عین حال اختلافات اساسی کماکان وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم در جلسات آینده بتوانیم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان درباره احتمال تمدید مذاکرات بعد از سوم آذر، گفت: هیچ یک از طرف‌های مذاکره‌کننده علاقه‌مند به تمدید مذاکرات نیستند. همه مصممند تا قبل از موعد مقرر به توافق دست پیدا کنیم از این رو تمدید در دستور کار هیچ یک از طرف‌ها نیست. 


 اخبار سیاست خارجی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------