آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سقوط قیمت نفت کار عربستان است، می خواهند ایران را تنبیه کنند



اخبار,اخبار  سیاست خارجی,سقوط قیمت نفت


 اخبار سیاست خارجی -  نشریه الاهرام مصر:
سقوط قیمت نفت کار عربستان است، می خواهند ایران را تنبیه کنند/مصر باید مقابله با تهران وارد عمل شود

توماس فریدمن در طول روزهای گذشته در روزنامه نیویورک تایمز در این باره بسیار صحبت کرد. می دانیم که عربستان سعودی به سمت عدم کاهش تولید[نفت]، با وجود زیان های بسیار ناشی از این اقدام قدم بر می دارد. همین زیان ها باعث می شود اعتقاد به بهره گیری سیاسی کاهش قیمت نفت در جهت مجازات ایران تقویت شود.

نشریه الاهرام مصر نوشت: بدون شک، افت مداوم بورس مصر و بازارهای مالی جهان را به علت کاهش میانگین رشد بین المللی ملاحظه کرده اید. کاهش بین المللی میانگین رشد جدا از عرصه مستقیم این تنازلات،پیامدهای مهمی دارد که در راس آن کاهش قیمت نفت است. استهلاک این ماده مستقیما از کاهش میانگین رشد تاثیر می پذیرد.

به گزارش تیک ، در روزنامه ها و رسانه های جهان درباره ایده استفاده سیاسی از کاهش قیمت نفت برای مجازات تعدادی از کشورهای تولید کننده نفت بسیار صحبت می شود. منظور ما مشخصا مجازات روسیه از سوی آمریکا به علت موضع گیری این کشور در قبال اوکراین و اقدام عربستان به مجازات ایران بخاطر ماجرای حضور یمن؛ نقطه ضعف شبه جزیره عربستان با به کارگیری جماعت حوثی ها از سوی این کشور است.


توماس فریدمن در طول روزهای گذشته در روزنامه نیویورک تایمز در این باره بسیار صحبت کرد. می دانیم که عربستان سعودی به سمت عدم کاهش تولید[نفت]، با وجود زیان های بسیار ناشی از این اقدام قدم بر می دارد. همین زیان ها باعث می شود اعتقاد به بهره گیری سیاسی کاهش قیمت نفت در جهت مجازات ایران تقویت شود.

در این میان، اتفاقات سال 1986 میلادی را به یاد آوردم. در آن زمان قیمت نفت از 30 دلار به حدود 8 دلار کاهش پیدا کرد. این کاهش شدید قیمت تنها واقعیت های اقتصادی را نشان نمی داد، بلکه همچنین بازتاب تمایل آمریکا به ضربه به شوروی سابق بود. همین اتفاق هم افتاد و مسکو متحمل خسارت سنگینی شد. در آن زمان مبلغ این خسارت حدود 20 الی 30 ملیارد دلار برآورد شد.

در راستای منافع ملی مصر در چارچوب ائتلاف با عربستان و رشد مدوام روابط کشور با روسیه، هر نقشی که قاهره برای متوقف کردن توسعه طلبی! و تهدید امنیتی! ایران علیه کشورهای حاشیه خلیج[فارس] و عربستان ایفا کند؛ تمایل ریاض را برای به کارگیری سیاسی مجازات کاهش قیمت نفت علیه تهران کاهش می دهد و باعث تغییر موضع عربستان در ضربه زدن به منافع روسیه با همراهی آمریکا می شود.

روسیه انقلاب 30 ژوئن را تایید و به کشور در جهت حرکت به سمت استقلال در تصمیم گیری کمک کرد. در راه تحقق این استقلال عربستان و مشخصا امارات در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با روسیه از کشور حمایت کردند. مسئله گفته شده در بالا تا حدودی نیاز به ابتکار دارد. ما کاملا مطمئنم این ایده در ذهن مسوولان وزارت امور خارجه و دستگاه اطلاعاتی کشور وجود دارد.

 

 اخبار سیاست خارجی  - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------