آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

جزئیات دیدار نخست وزیر ارمنستان با روحانی



اخبار,اخبار سیاست خار جی ,دیدار نخست وزیر ارمنستان با روحانی


 اخبار سیاست خارجی  - جزئیات دیدار نخست وزیر ارمنستان با روحانی

 رییس جمهور عصر دوشنبه در دیدار نخست وزیر ارمنستان گفت: ایران و ارمنستان و همه کشورهای منطقه باید برای مبارزه با تروریسم دست به دست یکدیگر بدهند، زیرا امنیت در منطقه در سایه همکاری پایدار می شود.

  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهارداشت: امنیت مقوله ای تقسیم کردنی نیست و اگر کشوری از تروریسم آسیب ببیند سایر کشورها نیز متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به جنایات گروه های تروریستی در منطقه گفت: تروریست ها علیه تمدنها و انسانیت می جنگند و برای آنها کشتن مسیحیان و یا مسلمانان فرقی ندارد.

رییس جمهور سپس به همزیستی دوستانه و صمیمی مسلمانان با ارامنه در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان راه حل های سیاسی و مسالمت آمیز در چارچوب مقررات بین المللی برای حل مسایل منطقه ای است.

روحانی افزود: اگر در مسایلی اختلاف نطر وجود دارد،کشورهای منطقه باید در زمینه دستیابی به راه حلی که مورد توافق همه طرفین باشد، تلاش کنند.

رییس جمهوری در ابتدای این دیدار به روابط خوب ایران و ارمنستان اشاره کرد و با تاکید بر استفاده از همه ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات دو ملت و دو کشور گفت: تهران و ایروان در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی همکاریهای خوبی داشته اند و ما از مواضع مثبت ارمنستان قدردانی می کنیم.

روحانی ضرورت تلاش مضاعف دو دولت برای ایجاد تحرک در مناسبات اقتصادی و تجاری را یادآور شد و خواستار پیگیری مسئولان دو کشور برای رفع موانع و توسعه مناسبات شد.

رییس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی، منافع دو کشور را تامین می کند، گفت: با توجه به ظرفیت و اراده جدی برای ارتقای همکاریها ، افق روشنی پیش روی روابط دو کشور وجود دارد.

هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور اظهار امیدواری کرد که سفرش به تهران زمینه های توسعه روابط را در همه زمینه ها به ویژه در عرصه اقتصادی فراهم آورد.

وی با قدردانی از استقبال گرم مسئولان ایرانی گفت: گسترش تعاملات تهران با ایروان دارای اهمیت ویژه ای است و ارمنستان آماده است در عرصه های سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به عضویت کشورش در اتحادیه همکاریهای اقتصادی«اوراسیا» گفت: ارمنستان می تواند دریچه ای برای عرضه محصولات مختلف در بازار بزرگ ۱۵۰ میلیون نفری حوزه اوراسیا باشد.

وی با تشکر از رفتار خوب و گرم دولت و ملت ایران با جامعه ارامنه ایران از رییس جمهوری کشورمان خواست تا در فرصت مقتضی به این کشور سفر کند.

 اخبار سیاست خارجی -   ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------