آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

جدی شدن دوباره بحث تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات  ایران


 اخبار سیاست خارجی  - جدی شدن دوباره بحث تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵

ازسرگیری بحث‌ها درباره احتمال تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای، سخنان معاون وزیر خارجه ایران درباره حقوق هسته‌ای کشور و همچنین ضرورت پرهیز غرب از طرح درخواست‌های اضافی و درخواست جماعت اسلامی پاکستان از دولت این کشور برای عادی‌سازی روابط با ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «لس آنجلس تایمز» از بررسی گزینه تمدید دوباره دوره زمانی مذاکرات از سوی ایران و ۱+ ۵ خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد، در حالی که مذاکرات هسته‌ای هنوز نتوانسته به نتیجه برسد و تنها یک ماه به ضرب‌الاجل تعیین شده ‌مانده، دو طرف‌ بحث درباره احتمال تمدید دوباره مذاکرات را آغاز کرده‌اند. به نوشته این روزنامه، مقامات غربی می‌گویند، همچنان احتمال دستیابی به توافق تا ۲۴ نوامبر وجود دارد؛ اما شاید به منظور جلوگیری از توقف مذاکرات، تمدید آن لازم باشد.

در همین حال، خبرگزاری «شین هوا» اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران را بازتاب داده که از ضرورت تضمین حقوق هسته‌ای ایران در توافق نهایی سخن گفته است. این خبرگزاری می‌نویسد، سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفته، کشورش در راه دستیابی به توافق نهایی، ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد.

شین هوا اشاره می‌کند، ‌عراقچی این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای آمریکا بیان کرده که به تازگی گفته بود، در صورتی که مذاکرات جاری نتواند به ‌توافق میان ایران و ۱+ ۵ منجر شود، مسئولیت آن بر عهده ایران خواهد بود.

سایت خبری «آروتز شوا» نیز بخش دیگری از سخنان عراقچی را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، از دیدگاه این مقام ایرانی، غرب باید درخواست‌های اضافی خود را در مذاکرات کنار بگذارد.

این سایت می‌نویسد، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران گفته تا هنگامی که غرب درخواست‌های غیرمنطقی و اضافی خود را کنار نگذارد، چشم انداز روشنی برای به نتیجه رسیدن گفت‌و‌گو‌ها تا ۲۴ نوامبر وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر وندی شرمن گفته، پیگیری مذاکرات در رسانه‌های عمومی به جای میز مذاکره، کمکی به حل و فصل مسائل موجود نمی‌کند. عراقچی گفته ایران همچنان با حسن نیت به مذاکرات ادامه می‌دهد.

در پایان در میان دیگر مطالب، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان به موضوع روابط تهران و اسلام‌آباد پرداخته و از درخواست سازمان جماعت اسلامی پاکستان برای بهبود روابط با ایران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، جماعت اسلامی از دولت پاکستان درخواست کرده همه مسائل موجود با ایران را ـ که با پاکستان دارای روابط برادرانه است ـ حل و فصل کند. این سازمان با اشاره به اینکه وضعیت پاکستان در مرزهای شرقی و غربی این کشور پرتنش است، تأکید کرده که این کشور باید نسبت به عادی‌سازی و فرا‌تر از آن، گسترش روابط با ایران اقدام کند.


  اخبار سیاست خارجی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------