آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پایتخت عمان، میزبان جدید گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات هسته ای ایران


اخبار سیاست خارجی  - پایتخت عمان، میزبان جدید گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ایران

تعیین تاریخ دور جدید گفت و گوهای هسته ای ایران، امضای شش تفاهم نامه همکاری اقتصادی میان ایران و عمان، گفت و گوی مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی درباره مذاکرات هسته ای ایران، تمایل 12 هزار گردشگر اروپایی برای سفر به ایران و احتمال شوک بازارهای جهانی نفت در صورت ناکامی مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع تعیین تاریخ دیدار مقامات ارشد ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا برای بحث درباره موضوع هسته ای، مهمترین موضوعی است که از شب گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده جان کری، وزیر خارجه این کشور روزهای نهم و دهم اکتبر در عمان با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود و کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای دیدار خواهد کرد. رویترز اشاره می کند که این دیدار، دو هفته پیش از رسیدن به ضرب الاجل تعیین شده 24 نوامبر برای دستیابی به توافق نهایی انجام می شود.

این دیدار در حالی در عمان انجام خواهد گرفت که به نوشته روزنامه «تایمز عمان»، شش تفاهم نامه همکاری در موضوعات اقتصادی میان ایران و این کشور به امضا رسیده است. این روزنامه می نویسد تفاهم نامه های مذکور به منظور ارتقای روابط تجاری میان دو کشور به امضا رسیده است. طرف عمانی امضاکننده این تفاهم نامه ها، شاخه «الداخلیه» اتفاق بازرگانی و صنعت این کشور بوده و در طرف ایرانی نیز اتفاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان مازندران بوده است. رئیس هیئت عمانی با اشاره به روابط دیرپای موجود میان دو کشور، از عزم کشورش برای افزایش حجم تجارت با کشورهای منطقه سخن گفته است.

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری کویت از گفت و گوهای مقامات آمریکا و رژیم اسرائیل درباره موضوع ایران و همچنین گروه تروریستی داعش خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، مقامات ارشد آمریکایی فعال در بخش مبارزه با تروریسم دولت این کشور، روز پنجشنبه در چارچوب جلسه نیم سالانه شورای مشورتی آمریکا و رژیم اسرائیل با یکدیگر دیدار کرده اند. به گفته مقامات اسرائیلی حاضر در این جلسه، هیئت آمریکایی بر تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تأکید کرده است. در این دیدار همچنین بر سر ادامه رایزنی های آمریکا و رژیم اسرائیل درباره ایران در جریان مذاکرات هسته ای توافق شده است.

در مطلبی در حوزه گردشگری، خبرگزاری «ترند» از تمایل 12 هزار گردشگر اروپایی برای سفر به ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، 12 هزار تبعه کشورهای اروپایی برای حضور در سفر ویژه توریستی با قطار به ایران ثبت نام کرده اند. رئیس اتحادیه گردانندگان تور در ایران ضمن اعلام این خبر گفته برای تأمین امکانات مورد نیاز جهت سفر این تعداد گردشگر به ایران، به ایجاد 80 تور دیگر نیاز است. به گفته وی، اکثر افراد ثبت نام کرده برای سفر به ایران، از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه هستند و افزون بر این، اتباعی از کشورهای آمریکا و اتریش نیز در میان این 12 هزار نفر قرار دارند.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، سایت شبکه خبری «ان بی سی» ایران را به یک بمب ساعتی برای قیمت های جهانی نفت تشبیه کرده و می نویسد کارشناسان هشدار می دهند که در صورت شکست مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، بازار نفت باید منتظر شوک جدیدی در قیمت های جهانی باشد. بر اساس این تحلیل، در صورتی که مذاکرات هسته ای نتواند با موفقیت همراه شود، موضوع آینده ثبات در منطقه خاورمیانه می تواند به سادگی بر قیمت های جهانی نفت – که از ماه ژوئن تاکنون شاهد نوسان های زیادی بوده – تأثیر منفی بگذارد. 


 اخبار سیاست خارجی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------