آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

درخواست آنکارا برای گسترش روابط با تهران



اخبار,اخبارسیاست خارجی, دیدار وزیر امور خارجه ترکیه با ظریف


 اخبار سیاست خارجی  - درخواست آنکارا برای گسترش روابط با تهران

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار ارتقای همکاری های موجود میان دو کشور شد.

به گزارش ایرنا، وی که در حاشیه اجلاس «فرایند استانبول برای افغانستان» با محمد جواد ظریف دیدار می کرد، علاوه بر تاکید بر روابط خوب و دوستانه دو کشور، خواستار آن شد که با توجه به توانمندی موجود؛ دو کشور همکاری های کنونی را ارتقای بیشتری دهند.

دو طرف همچنین خواستار افزایش تماس ها و رایزنی برای کمک به حل معضل تروریسم در منطقه شده و تاکید کردند که با بکارگیری ظرفیت های موجود، منطقه از ثبات و آرامش بیشتری برخوردار خواهد شد.

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه، همچنین به بررسی روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+ 5 پرداختند و طرف ترک از اینکه روند مذاکرات در مسیر پیشرفت قرار دارد، ابراز خرسندی کرد.

بررسی ابعاد روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه و ابراز رضایت از روند خوب مناسبات و لزوم تداوم روند جاری نیز از سوی دو طرف در این ملاقات، مورد تاکید قرار گرفت.

چهارمین اجلاس منطقه ای «فرایند استانبول برای افغانستان» که با شرکت نمایندگان 46 کشور جهان پیش از ظهر جمعه در پکن آغاز شده بود، جمعه شب (به وقت محلی) به کار خود پایان داد.

پیش از این، سه نشست دیگر در این خصوص برگزار شد که دو نشست به میزبانی ترکیه (استانبول و آنکارا) و یک نشست به میزبانی تاجیکستان بوده است.

شرکت کنندگان در این نشست بر اساس توافق سال 2011 در استانبول، موافقت کردند که همه تلاش خود را در راستای امنیت پایدار افغانستان بکار گیرند.


  اخبار سیا ست خارجی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------