آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

تلاش تازه جمهوری‌خواهان سنا برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,توافق هسته‌ای ایران


اخبار سیاست خارجی -  تلاش تازه جمهوری‌خواهان سنا برای ضربه زدن به توافق هسته‌ای ایران

تحلیل یک خبرگزاری ترکیه ای از قرارداد همکاری هسته ای جدید ایران و روسیه، ابراز تردید روسیه درباره احتمال حصول توافق هسته ای تا ضرب الاجل 24 نوامبر، تلاش تازه جمهوری خواهان کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق هسته ای ایران و غرب و بازتاب بحث برقراری سیستم فیلترینگ هوشمند اینترنت در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع توسعه همکاری های هسته ای ایران و روسیه همچنان در میان مهمترین مطالب مطبوعات جهان درباره ایران جای دارد. این بار، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه مطلبی را در این زمینه منتشر کرده و می نویسد قرارداد هسته ای اخیر ایران و روسیه، در حقیقت به مثابه یک اتحاد قدرت قابل تحلیل است.

 

این خبرگزاری می نویسد به عقیده کارشناسان، قرارداد هسته ای اخیر نه تنها برای دو کشور از اهمیت اقتصادی برخوردار بوده و منافع اقتصادی برای آن ها به همراه دارد، بلکه همچین اتحاد قدرتی را بین آن ها علیه غرب شکل می دهد. به عقیده آناتولی، یکی از موضوعات مهم مورد توجه درباره این قرارداد، زمان انعقاد آن در آستانه ضرب الاجل ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق هسته ای است.


با این وجود، دولت روسیه روز گذشته نسبت به احتمال حصول توافق هسته ای میان ایران و 1+5 تا تاریخ 24 نوامبر ابراز تردید کرده است. روزنامه «تودی زمان» در این زمینه به نقل از الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می نویسد احتمال دارد ایران و روسیه نتوانند تا ضرب الاجل 24 نوامبر به توافق مورد نظر در موضوع هسته ای دست پیدا کنند.

 

به گفته وی، این احتمال وجود دارد که برای دستیابی به توافقی که مورد پذیرش و به نفع هر دو طرف باشد، نیاز به زمان بیشتری وجود داشته باشد. لوکاشویچ در عین حال تأکید کرده که همه طرف های حاضر در مذاکرات برای دستیابی به توافق در زمان پیش بینی شده تلاش می کنند.


در این میان، جمهوری خواهان که به تازگی در انتخابات میان دوره ای سنا به پیروزی رسیده اند، تلاش های خود برای جلوگیری از توافق هسته ای میان ایران و غرب را از سر گرفته اند. به نوشته سایت شبکه خبری «بلومبرگ»، جمهوری خواهان سنا در حال حاضر مشغول جمع آوری حمایت لازم از طرح جدیدی برای تحریم ایران هستند. لیندسی گراهام، از سناتورهای جمهوری خواه در این زمینه گفته: «باراک اوباما نباید قادر باشد با ایران به توافقی الزام آور برسد، مگر اینکه کنگره آن را تأیید کند». مارک کِرک، دیگر سناتور جمهوری خواه نیز اظهار داشته: «ما از شر رهبر اکثریتی که طرفدار ایران بود خلاص شدیم و به رهبر اکثریتی دست یافتیم که مخالف ایران است».


اما به جز موضوع هسته ای، برخی از مطبوعات و رسانه ها نیز از روز گذشته به موضوع برقراری سیستم فیلترینگ هوشمند اینترنت در ایران پرداخته اند. روزنامه «عرب نیوز» با انتشار مطلبی در این زمینه می نویسد به گفته وزیر ارتباطات ایران، در این کشور ظرف شش ماه آینده فیلترینگ هوشمند برقرار می شود تا از این طریق جلوی دسترسی به محتوای مجرمانه گرفته شود. این روزنامه در ادامه مطلب خود اشاراتی به سوابق بحث فیلترینگ اینترنت در ایران، از بحث بر سر مدیریت دسترسی به سایت «اینستاگرام» گرفته تا موضوع دسترسی به نرم افزارهای وایبر و واتس اپ نیز کرده است. 


 اخبارسیاست خارجی  - تابناک

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------