آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شبکه «ای بی سی»:اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد. به گزارش «انتخاب»، در…

اظهارات ظریف در بدو ورود به وین



اخبار,اخبارسیاست خارجی,ظریف

 

 اخبار سیاست خارجی  - اظهارات ظریف در بدو ورود به وین

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که در وین به سر می برد در گفتگو با خبرنگاران درباره ادامه مذاکرات گفت : اگر براثر زیاده خواهی طرف مقابل راه حل بدست نیاید , دنیا متوجه خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران بدنبال راه حل , تفاهم و تعامل سازنده است , اما از حقوق ، عزت و سربلندی اش دست بر نمی دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر , وزیرخارجه ایران افزود : لذا آنچه که برای این هفته لازم است آن است که با اعتماد به نفس ، همه گروهها و افراد با نشان دادن همدلی و وحدت ملی کاری بکنند که نتیجه چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی باشد , روز سوم آذر انشاء الله روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکره بدنبال آن بوده ایم.

محمد جواد ظریف در پاسخ به یک سوال که موارد اختلاف چیست افزود: بر اساس توافق تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشده باشد , روی هیچ موضوعی توافق نشده است. همه موضوعات مورد اختلاف است. اما بحث اصلی که مدتها وقت همه ما را گرفته است حدود غنی است و نه اصل غنی سازی. موضوع مورد بحث ، میزان غنی سازی , نحوه حرکت از غنی سازی به سمت غنی سازی صنعتی برای تامین نیازهای سوخت بوشهر بوده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در فرودگاه وین افزود: متاسفانه یک گرایشی در کشورهای غربی بخصوص در بعضی مقامات امریکایی وجود دارد که فکر می کنند تحریم ها برایشان منفعتی داشته و یا راه حلی برای آنها بوده , لذا درباره تحریم ها همه اختلاف نظرها وجود داشته و این دو موضوع اصلی بوده اند که هنوز هم محل بحث هستند.


  اخبار سیاست خارجی  - واحد مرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------