آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش مجلس نمایندگان آمریکا به تمدید مذاکرات



اخبار,اخبارسیاست خارجی, مجلس نمایندگان آمریکا


 اخبار  سیاست خارجی -  رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:
تمدید هفت ماهه مذاکرات یعنی توافق نزدیک نیست / کاخ سفید باید به کنگره توضیح دهد که تمدید چه توجیهی دارد

تمدید مذاکرات بهتر از توافق بدی است که در دوره‌ای از گفت‌وگو‌ها به نظر می‌رسید در حال شکل گرفتن است. با این حال اگر ایران در سال گذشته نتوانسته است تصمیم قاطعی بگیرد، حال دلایل کمتری وجود دارد که فکر کنیم ایران در چند ماه آینده ممکن است نظرش را عوض کند

رویترز نوشت: پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5، اد رویس نماینده جمهوریخواه و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از اعلام تمدید تاریخ مذاکرات هسته‌ای با ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

 به گزارش  تیک ،  رویس در این بیانیه گفته است: «تمدید مذاکرات بهتر از توافق بدی است که در دوره‌ای از گفت‌وگو‌ها به نظر می‌رسید در حال شکل گرفتن است. با این حال اگر ایران در سال گذشته نتوانسته است تصمیم قاطعی بگیرد، حال دلایل کمتری وجود دارد که فکر کنیم ایران در چند ماه آینده ممکن است نظرش را عوض کند».

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا افزوده است: «چیزی که می‌تواند مقاومت تهران و رضایت ندادن به یک توافق جامع و موثر برای پیشگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای را تغییر دهد فشار اقتصادی است. از ابتدای این مذاکرات دولت باراک اوباما با تلاش کنگره برای دادن اهرم فشار قوی‌تری به مذاکره کنندگان ما برای اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت شکست مذاکرات به شدت مخالفت کرده است. اکنون نمی‌توان فهمید که آیا در آن صورت پیامد‌های مذاکرات در ۱۲ ماه گذشته می‌توانست متفاوت باشد یا نه».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «این هفت ماه تمدید باید برای افزایش فشار اقتصادی بر تهران به کار گرفته شود که هم اکنون به خاطر کاهش بهای نفت تحت فشار اقتصادی است تا این کشور را به پذیرش شرایطی وادار کند که تا به حال نپذیرفته است».

اد رویس تاکید کرد: «از تمدید هفت ماهه مذاکرات می‌توان به این نتیجه رسید که این گفت‌وگو‌ها به توافق نزدیک نیست. متاسفانه، زمان به نفع تهران است تا به تحقیق و ساخت سانتریفوژ‌ها ادامه دهد. دولت باید به کنگره توضیح دهد که این تمدید مذاکرت چه توجیهی دارد».

 

 اخبار سیاست خارجی  - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------