آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

چاره‌ای جز مذاکره كردن با ايران نداريم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,  سوزان دیماجیو

 

  اخبار سیاست خارجی  - کارشناس ارشد اندیشکده 'بنیاد آمریکای نوین':
چاره‌ای جز مذاکره كردن با ايران نداريم

 سوزان دیماجیو کارشناس ارشد اندیشکده 'بنیاد آمریکای نوین' با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای و ابراز خوشبنی در مورد حصول توافق نهایی تاکید کرد، برای حل موضوع هسته ای ایران چاره ای جز مذاکره وجود ندارد.

وی در گفتگو با شبکه 'ام اس ان بی سی' تصریح کرد: تمدید این مذاکرات بی تردید واکنش هایی در میان تند رو های کنگره آمریکا و طرفداران گزینه نظامی بر خواهد انگیخت. وی افزود: گرچه به نظر می رسد اسرائیلی ها در هفته های اخیر موضع ملایم تری نسبت به گذشته اتخاذ کرده اند، اما بسیاری از تندروهای آمریکایی در اعتراض به این تصمیم در صدد کارشکنی و اعمال فشار های سیاسی بر اوباما خواهند بود.

دیماجیو در مورد دلیل به درازا کشیدن این مذاکرات و تمدید آن گفت، خواسته هایی که در این توافق نامه بر آن ها تاکید می شود بیشتر برای اطمینان یافتن از آینده برنامه های هسته ای ایران و این که از این برنامه ها استفاده نظامی نخواهد شد، متمرکز است. کارشناس ارشد اندیشکده \'بنیاد آمریکای نوین\' بر این نکته نیز تاکید کرد که دریک سال گذشته نشانه های مثبت و اطمینان بخشی از قبیل کاهش غنی سازی و اجازه بازرسی مستمر به کارشناسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای از سوی ایران دیده شده که نشان می دهند برنامه هسته ای ایران چنین هدفی را دنبال نمی کند.

دیماجیو در پاسخ به این سوال که آیا او به نتیجه مذاکرات خوش بین هست یا نه گفت: من بسیار خوشبین هستم ومعتقدم هیچ چاره دیگری بجز مذاکره برای حل این مسئله وجود ندارد. سرپرست بخش ایران اندیشکده مذکور در پایان گفت: آن هایی که گمان می کنند گزینه نظامی به راه حلی برای این مسئله منجر خواهد شد باید بدانند که چنین گزینه ای فاجعه آمیز خواهد بود. 

 

 اخبار سیاست خارجی  - بهار نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------