آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعای روزنامه سعودی درباره پیشنهاد ایران به ۱+۵



اخبار,اخبارسیاست خارجی,پیشنهاد ایران به ۱+۵

 

 اخبار سیاست  خارجی -  ادعای روزنامه سعودی درباره پیشنهاد ایران به ۱+۵

 روزنامه عربستانی الشرق الاوسط مدعی شده، که ایران به ۱+۵ پیشنهاده داده است که به مدت ۳ تا ۷ سال فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.

به گزارش تسنیم، روزنامه سعودی الشرق الاوسط، ایران در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای که در وین پایتخت اتریش برگزار و به مدت 7 ماه دیگر تمدید شد به 1+5 پیشنهاد داده است که به مدت 3 تا 7 سال فعالیت‌های هسته های خود را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، «تهران با این ادعا که در سال 2021 قرار دادش با روسیه برای تامین سوخت رآکتور بوشهر به پایان می‌رسد، پیشنهاد داده است که بعد از 7 سال سوخت رسانی به رآکتور بوشهر از سوی ایران را از سر گرفته شود.»

الشرق الاسط همچین نوشت که کشورهای غربی پیشنهاد ایران را رد کرده و بر ضرورت تامین سوخت رآکتور بوشهر از سوی مسکو تاکید کرده‌اند.

همچنین این روزنامه عربستانی مدعی شده است که گره اصلی در این مذاکرت مخالفت ایران با توقف غنی سازی 5 درصد بوده است.

کارشناسان معتقدند که عربستان سعودی در چند روز اخیر تلاش‌های زیادی برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 انجام داده است که از جمله آن سفرهای سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور به روسیه و سفر متعب بن عبدالله فرزند پادشاه عربستان و رئیس گارد ملی این کشور به آمریکا است.

آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 در وین پایتخت اتریش برگزار شد و در 24 نوامبر به پایان رسید و دو طرف بار دیگر بر سر تمدید مذاکرات به مدت 7 ماه دیگر تا 10 تیرماه توافق کردند و قرار است که ماهیانه مبلغ 700 میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد شود.


  اخبار سیاست خارجی  - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------