آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تحلیل اکونومیست از مذاکرات هسته‌ای وین



اخبار,اخبار سیاست خارجی, مذاکرات وین


 اخبار سیاست خار جی  - تحلیل اکونومیست از مذاکرات هسته‌ای وین

یک پایگاه انگلیسی در گزارشی درباره مذاکرات وین نوشت: «در پایان، این یک ناامیدی بزرگ بود. ضرب‌الاجلی دیگر برای توافق درباره محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، از دست رفت».

پایگاه اکونومیست روز چهارشنبه در گزارشی از عدم توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 افسوس خورد.


به گزارش فارس، پایگاه انگلیسی اکونومیست در گزارشی درباره مذاکرات وین نوشت: «در پایان، این (مذاکرات) یک ناامیدی بزرگ بود. یک ضرب‌الاجل دیگر برای توافق درباره محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران،  از دست رفت».


در ادامه گزارش این پایگاه آمده است: «هیچ یک از طرفین آمریکایی یا ایرانی خواهان شکست مذاکرات نیستند چرا که خطر تشدید تنش در زمانی که خاورمیانه با آشوب مواجه است،‌ وجود دارد. هر دو طرف مدعی پیشرفت در مذاکرات هستند اما همانطور که جان کری گفته "این مذاکرات چون ما تصمیم به تمدید آن گرفتیم، ناگهان راحت نخواهد شد"».


اکونومیست تصریح می‌کند: «تمدید (بر اساس محتوای توافق ژنو) برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نگه داشته و این کشور تنها توان غنی سازی 5 درصدی دارد اما خطر برای مذاکرات آن است که تمدید،‌ به مخالفان توافق زمان برای تجهیز و بسیج نیرو جهت مخالفت با هرگونه توافقی خواهد داد همانطور که نتانیاهو گفته "عدم توافق،‌ بهتر از توافق بد است"».


انتقاد و افسوس اکونومیست از بابت «از دست رفتن» توافق نهایی در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های مستقل بین‌المللی، زیاده‌خواهی‌های طرف غربی به ویژه آمریکا از ایران در مذاکرات را عامل عدم توافق نهایی هسته‌ای عنوان کرده‌اند تا جایی که «گرت پورتر» نویسنده مطرح آمریکایی «دیپلماسی مبتنی بر زور» دولت اوباما را عامل شکست مذاکرات وین خوانده است.


  اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------