آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

آیت‌الله هاشمی با یک تلفن بحران‌ها را حل کرده‌اند



اخبار,اخبارسیاست خارجی,محسن غرویان


 اخبار سیاست خارجی  - آیت‌الله هاشمی با یک تلفن بحران‌ها را حل کرده‌اند

این موضوع نشان دهنده جایگاه سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی است که حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز به آن باور دارند.

آیت الله محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که آیت الله هاشمی رفسنجانی نفوذ ویژه ای در دستگاه حکومت عربستان دارد و می تواند بسیاری از بحران ها را حل و فصل کند.

به نوشته فرهیختگان، غرویان در پاسخ به سوال فرهیختگان راجع به سخنان آیت الله وحیدخراسانی در مورد حل مسئله هسته ای توسط آیت الله هاشمی گفت: این موضوع نشان دهنده جایگاه سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی است که حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز به آن باور دارند.

وی افزود: سابقه و جایگاه سیاسی آیت الله هاشمی برای همگان مشخص و معلوم است، ایشان نفوذ ویژه ای در دستگاه حکومت عربستان داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیت الله هاشمی حتی گاهی با یک تلفن بحران های اساسی را حل کرده اند.

غرویان با ذکر خاطره ای در مورد توانایی آیت الله هاشمی در حل و فصل مسائل منطقه ای گفت: یکسال پیش، روحانیون تندرو در عربستان بیانیه ای برای تخریب کربلا و نجف داده بودند، ما به آیت الله هاشمی پیشنهاد نگارش یک بیانیه را دادیم، اما ایشان گفتند: لازم نیست، به امیرعبدالله تلفن زده و مشکل را حل می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: از آنجایی که عربستان با آمریکا روابط ویژه ای دارد و مسائل بین المللی هم به یکدیگر گره خورده است، نقش آیت الله هاشمی با توجه به نفوذ ایشان در حکومت سعودی در حل موضوع هسته ای می تواند راهگشا و تاثیرگذار باشد.

وی افزود: وقتی مصالح نظام، کشور و مردم در میان باشد و  آیت الله هاشمی احساس وظیفه کنند، این مذاکرات و سفرها انجام می شود. خود ایشان مکررا گفته اند هرجا که نظام به من نیاز داشته باشد و احساس کنیم وظیفه ای باید انجام دهم، انجام خواهم داد.


 اخبار سیاست خارجی - فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------