آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مهمترین درس‌های تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5



اخبار,اخبارسیاست خارجی , تمدید مذاکرات هسته‌ای

 

اخبار سیاست خارجی - مهمترین درس‌های تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

بررسی مهمترین درس های تمدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، تحلیل یک روزنامه کره ای از صحیح بودن تصمیم ایران و 1+5 برای تمدید دوره زمانی مذاکرات، انتقاد از سیاست های دوگانه رژیم اسرائیل در موضوع هسته ای و دیدگاه رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل درباره اقدام نظامی علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، با گذشت چند روز از پایان آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، همچنان بخشی از مطالب مطبوعات بین المللی به این موضوع اختصاص دارد. روزنامه «پاکستان آبزرور» از جمله مطبوعاتی است که امروز به این موضوع پرداخته و از درس های مهم مذاکرات هسته ای ایران سخن گفته است. به عقیده این روزنامه، مهمترین درس از این مذاکرات این است که در چنین شرایطی، اقدامات صورت گرفته از سوی طرفین باید به صورت همزمان و متقابل باشد. از سوی دیگر، عزم طرفین برای دستیابی به توافق، می تواند سبب شکست طرف های خارجی ناخرسند از مذاکرات، مانند عربستان سعودی و رژیم اسرائیل شود. این روزنامه تمدید مذاکرات را ضربه سنگینی برای لابی های طرفدار اسرائیل در آمریکا می داند.

روزنامه «کره تایمز» از جمله دیگر مطبوعاتی است که به موضوع مذاکرات هسته ای ایران پرداخته و تصمیم طرفین برای تمدید مذاکرات را تصمیمی صحیح دانسته است. این روزنامه می نویسد اینکه ایران و گروه 1+5 نتوانستند در مدت زمان تعیین شده به توافق نهایی در موضوع هسته ای دست پیدا کنند مایه تأسف است؛ اما تصمیم به تمدید مذاکرات، بر دیگر گزینه های موجود ارجحیت داشته است. به عقیده این روزنامه، در صورت شکست و عدم تمدید مذاکرات، ایران تعهدات خود در قالب توافقنامه ژنو را کنار می گذاشت و به توسعه بیشتر برنامه هسته ای خود اقدام می کرد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه طرفین از حصول پیشرفت طی هفته های اخیر سخن گفته اند، تصمیم به تمدید مذاکرات تصمیم صحیحی بوده است.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در بخش نامه های خود، مطلبی کوتاه از مایکل هیگر، مدیرکل سابق موسسه بین المللی حقوق توسعه منتشر کرده که در آن، از استانداردهای دوگانه رژیم اسرائیل در موضوع هسته ای انتقاد شده است. به عقیده هیگر، این موضوع خنده دار است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، از اینکه با تمدید مذاکرات هسته ای ایران، توافقنامه مقدماتی ژنو به قوت خود باقی مانده ابراز خرسندی می کند، اما در عین حال، درباره تأسیسات هسته ای این رژیم در «دیمونا» سکوت کرده و چیزی نمی گوید. به عقیده این نویسنده، اسرائیل نباید بتواند به سادگی اقدام به توسعه تسلیحات هسته ای خود کند و ایجاد یک خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای ضروری است.


در همین حال، روزنامه «تایمز اسرائیل» دیدگاه رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل را درباره ایران بازتاب داده که درباره احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران سخن گفته است. به نوشته این روزنامه، گادی ایزنکوت که روز گذشته به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل معرفی شد، معتقد است استفاده از گزینه نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران، تنها باید به عنوان آخرین دستاویز و در صورتی مورد استفاده قرار گیرد که ایران تهدیدی فوری و حیاتی را علیه این رژیم اعمال نماید. به نوشته این روزنامه، ایزنکوت معتقد است تا زمانی که «تیغ زیر گلوی رژیم اسرائیل قرار نگرفته»، نباید از گزینه نظامی علیه ایران استفاده شود.


  اخبار سیاست خارجی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------