آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

قیمت نفت به ۴۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید؟



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,قیمت نفت


  اخبار سیا ست  خارجی  - قیمت نفت به ۴۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید؟

تأکید وزرای خارجه ایران، عراق و سوریه بر همکاری برای مبارزه با داعش، دیدار وزیر خارجه عراق با رئیس‌جمهور ایران، تغییر درخواست‌ها و دیدگاه‌های گروه ۱+ ۵ در مذاکرات هسته‌ای با ایران، واکنش ایران به ادعای آمریکا مبنی بر کسب امتیازات مهم در مذاکرات هسته‌ای و دیدگاه ایران درباره آینده قیمت‌های جهانی نفت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه مطالب مربوط به حضور وزرای خارجه عراق و سوریه در تهران، خبرگزاری «رویترز» از ادامه همکاری سه کشور ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با داعش خبر داده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، روز گذشته، وزرای خارجه سه کشور نامبرده‌ در تهران بر موضوع ادامه اقدامات مشترک در این زمینه تأکید کرده‌اند. رویترز اشاره می‌کند، وزرای خارجه سوریه و عراق، که برای شرکت در کنفرانس مبارزه با خشونت و افراطی‌گری به تهران سفر کرده بودند، از موقعیت حضور در ایران استفاده کرده و گفت‌و‌گوهایی را درباره مسائل موجود منطقه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران انجام دادند.

در همین راستا، سایت خبری «عراقی نیوز» گزارش مختصری از دیدار وزیر خارجه عراق با رئیس جمهور ایران را نیز منتشر کرده و می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز گذشته گفته، ایران بر این باور است که شکست دادن تروریسم و همچنین برقراری امنیت در کشور همسایه یعنی عراق، برای امنیت ایران ضروری و حیاتی است.

روحانی در دیدار با ابراهیم جعفری گفته است: «ایران ثبات و امنیت عراق را همچون ثبات و امنیت خود در نظر می‌گیرد». وی همچنین گفته، ایران از اینکه ارتش عراق توانسته بخش‌های بزرگی از این کشور را از دست تروریست‌ها آزاد کند، بسیار خرسند است.

در مطلبی مربوط به مذاکرات هسته‌ای، خبرگزاری «ترند» اظهارات مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران را بازتاب داده که از تغییر خواسته‌ها و خطوط قرمز اعضای ۱+ ۵ در مذاکرات خبر داده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران گفته، گروه ۱+ ۵ در مسیر مذاکرات با ایران، تغییراتی را در دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود ایجاد کرده است. وی همچنین با اشاره به توافق طرفین برای تمدید هفت ماهه دوره زمانی مذاکرات، هشدار داده، در صورتی که گفت‌و‌گو‌ها زمان بیشتری طول بکشد، موضوع پیچیده‌تر خواهد شد، زیرا طرف غربی با فشار بیشتری از سوی گروه‌های لابی گر روبه‌رو می‌شود.
 
در همین زمینه، سایت خبری «بیزنس اینسایدر» واکنش ایران به ادعای آمریکا درباره اعطای امتیازات قابل توجه از سوی ایران در مذاکرات هسته‌ای را مورد توجه قرار داده است. این سایت می‌نویسد، مقامات ایرانی گفته‌اند، ‌دولت آمریکا‌ با ارائه گزارش‌های ناصحیح درباره امتیازات داده شده از سوی ایران در مذاکرات هسته‌ای ایران، درصدد گمراه کردن افکار عمومی است.

مقامات دولت آمریکا در جریان جلسات خود با نمایندگان کنگره مدعی شده بودند ‌در جریان تمدید مذاکرات هسته‌ای، ایران با اعطای «امتیازات قابل توجه» به طرف مقابل موافقت کرده است، ولی ‌ایران تأکید کرده ‌این ادعا دروغ است و هیچ امتیاز جدیدی در کار نبوده است.

در ‌‌نهایت، در مطلبی اقتصادی، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» دیدگاه ایران درباره آینده قیمت‌های جهانی نفت را بازتاب داده است. این سایت می‌نویسد، یکی از مقامات ارشد وزارت نفت ایران گفته، هرگونه خلل در یکپارچگی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سبب افت قیمت نفت به زیر ۵۰ دلار و یا حتی زیر ۴۰ دلار خواهد شد. بلومبرگ اشاره می‌کند ‌از ماه ژوئن تاکنون، قیمت‌های جهانی نفت حدود ۴۰ درصد کاهش یافته که دلیل آن تولید بیش از حد و رشد اندک مصرف بوده است.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------