آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

نوری مالکی هواپیمای اهدایی ایران را به دولت عراق پس نمی دهد!




اخبار سیاست  خارجی  - نوری مالکی هواپیمای اهدایی ایران را به دولت عراق پس نمی دهد!

این هواپیما، یکی از هواپیماهایی است که صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق در جنگ بازپس گیری کویت در سال 1991 برای در امان ماندن از حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، به ایران فرستاده بود.

نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق حاضر نیست هواپیمای اختصاصی در اختیار خود را تحویل دولت عراق بدهد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، مقاومت نوری مالکی در برابر درخواست ها برای پس دادن هواپیمای اختصاصی در اختیارش، دولت عراق را وارد بحران جدیدی کرده است.

هیات وزیران عراق در مصوبه ای دستور داد نوری مالکی یک فروند هواپیمای تشریفاتی در اختیار خود را پس بدهد اما نوری مالکی با این اقدام مخالفت کرده است. مالکی گفته است این هواپیما به نام شخصی وی ثبت شده است اما وزارت راه می گوید مالکیت این هواپیما باید به دولت واگذار شود.

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,نوری مالکی هواپیمای اهدایی ایران را به دولت عراق پس نمی دهد


منابع آگاه در وزارت حمل و نقل عراق نیز گفته اند: وزارت راه و ترابری عراق در نامه نگاری با دفتر نوری مالکی معاون رئیس جمهور، خواستار تحویل گرفتن هواپیما شده بود اما دفتر نوری مالکی این اقدام را رد کرده و گفته است این هواپیما به نام نوری مالکی ثبت شده است.

به دنبال این اتفاق، وزارت راه و ترابری عراق از نخست وزیری خواست مالکیت این هواپیما از نوری مالکی به شرکت هواپیمایی عراق منتقل شود. هیات وزیران عراق هم به دنبال این درخواست، مصوبه قانونی را در این باره صادر کرد اما نوری مالکی همچنان بر نظر خود پافشاری می کند و از پس دادن هواپیما خودداری می کند.

منابع آگاه اضافه کردند: این هواپیما از سوی ایران به نوری مالکی به هنگام نخست وزیری اش هدیه داده شده بود.

این هواپیما، یکی از هواپیماهایی است که صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق در جنگ بازپس گیری کویت در سال 1991 برای در امان ماندن از حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، به ایران فرستاده بود.

ناظران عراقی می گویند: فاش شدن این موضوع پس از آن صورت گرفت که "بیان جبر صولاغ" عضو حزب مجلس اعلای اسلامی عراق مسؤولیت وزارت راه و ترابری عراق را به عهده گرفت.

مجلس اعلا از مخالفان تمدید دوره نخست وزیری نوری مالکی برای دوره سوم بود.

اعلام این موضوع همچنین در راستای فعالیت های دولت جدید عراق به ریاست حیدر العبادی برای کشف فسادهای اداری مالی دوره نوری مالکی است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق قبل از این هم فاش کرده بود که دولت برای حدود 50 هزار نظامی عراقی ماهانه حقوق واریز می کرده است در صورتی که این افراد اصلا وجود خارجی نداشتند.

ناظران تاکید کرده اند: مالکیت این هواپیما نه متعلق به نوری مالکی بلکه باید متعلق به دولت عراق است.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------