آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادعایی جدید از سوی آمریکا درباره ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,حمله سایبری به شرکت سونی

 

 اخبار سیاست  خارجی  - ادعایی جدید از سوی آمریکا درباره ایران

بالا گرفتن ماجرای هک شرکت "سونی پیکچرز" موجب شده تا رسانه های آمریکایی از احتمال دست داشتن روسیه، ایران و چین در این حمله سایبری سخن بگویند.

به گزارش مهر، فاکس نیوز در این رابطه می نویسد: تحقیقات آمریکا در مورد حمله سایبری به شرکت سونی موجب کشف شواهدی شده که نشان می دهد این کار فقط توسط کره شمالی انجام نشده و احتمالا کشورهای روسیه، چین و ایران نیز در این حمله دست داشته اند.

این وضعیت در حالی است که شب گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که حمله سایبری که از سوی هکرهای کره شمالی علیه فیلم "مصاحبه" انجام شده است بی پاسخ نخواهند ماند.

در این فیلم که محصول شرکت سونی پیکچرز است سی آی ای (سازمان سیا) قصد ترور "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را دارد، هکرها با حمله به سیستم اطلاعاتی شرکت سونی پیکچرز مانع انتشار و پخش این فیلم شدند که این اقدام با انتقادهای فراوانی مواجه شد.

وی در ادامه مدعی شد رهبر کره شمالی این اجازه را نخواهد داشت که در آمریکا نظارتها و سانسورهای خودش را اعمال کند.

دولت اوباما پیشتر هک شبکه کامییوتری شرکت سونی پیکچرز را موضوعی مربوط به امنیت ملی خوانده اما به صراحت از کره شمالی به عنوان مسئول آن نام نبرده بود.

اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره این موضوع بوده و بنابر گزارش ها روشن شده که کره شمالی در آن دست داشته است.

در پی این حملات کامیپوتری، شرکت سونی و سینماهای امریکا اعلام کردند که فیلمی کمدی با نام "مصاحبه" ساخته این شرکت درباره کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی، به اکران عمومی در نخواهد آمد.


 اخبار سیاست  خارجی  - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------