آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

بازتاب نامه‌نگاری ظریف با همتایان غربی خود درباره موضوع هسته‌ای



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,محمد جواد ظریف

 

 اخبار سیاست  خارجی  - بازتاب نامه‌نگاری ظریف با همتایان غربی خود درباره موضوع هسته‌ای

بازتاب نامه نگاری وزیر خارجه ایران با همتایان غربی خود در موضوع هسته ای و اشاره به در دسترس بودن توافق نهایی هسته ای، سخنان رئیس جمهور درباره وضعیت اقتصادی کشور و تلاش های دولت در این حوزه و اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، مواضع اخیر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین موضوعات مربوط به ایران است که مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد وزیر خارجه ایران به کشورهای غربی هشدار داده که برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای با ایران، باید درخواست های خود از ایران را محدود کنند. رویترز اشاره می کند که ظریف این موضوع را در نامه هایی جداگانه که برای همتایان غربی خود ارسال کرده، مورد اشاره قرار داده و در این نامه ها، مواضع ایران را در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای در ماه ژانویه تشریح کرده است.

روزنامه «گالف تودی» از جمله دیگر مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد ظریف ابراز اطمینان کرده که توافق نهایی هسته ای با کشورهای گروه 1+5، نزدیک بوده و در دسترس قرار دارد. ظریف در نامه هایی که برای همتایان غربی خود ارسال کرده، ضمن بیان این موضوع تأکید کرده که دستیابی به توافق نیازمند آینده نگری، اراده سیاسی و شناخت واقعیت ها از سوی طرف های مذاکره کننده و همچنین جسارت اتخاذ تصمیم درستی است که کلیت جامعه بین المللی از آن منتفع شود. وی همچنین اشاره کرده که ایران درخواست های غیرمنطقی و غیرقانونی کشورهای عضو گروه 1+5 را نمی پذیرد.

سخنان رئیس جمهور درباره وضعیت اقتصادی کشور، از جمله دیگر موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب داشته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد به گفته حسن روحانی، اقتصاد ایران در شش ماهه نخست سال جاری شمسی، 4 درصد رشد داشته است. رشدی که پس از چند سال رکود اتفاق می افتد. این سایت می افزاید که بنا بر اظهارات روحانی، دولت وی طی 16 ماه فعالیت خود توانسته تورم را از 40 درصد به 17 درصد کاهش دهد و به این ترتیب، احیای اقتصادی در کشور آغاز شده است. وی همچنین ضمن اشاره به روند کاهش قیمت های نفت، به توطئه برخی کشورها در این زمینه اشاره کرده است.

در نهایت، در ادامه مطالب مربوط به سفر منطقه ای رئیس مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری کویت از درخواست لاریجانی از مقامات عراقی برای اتخاذ موضعی واحد علیه تروریسم خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد رئیس مجلس ایران که به عراق سفر کرده، بر اهمیت اتخاذ یک موضع واحد در این کشور برای مبارزه با تروریسم – که عراق و کل منطقه را هدف قرار داده – تأکید کرده است. وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، مبارزه با تروریسم را موضوعی حیاتی و یک مسئله بزرگ در منطقه دانسته و از گروه ها و فرقه های مختلف عراقی خواسته برای مواجهه با این خطر، با یکدیگر متحد شوند.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------