آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

شاخه زیتون اوباما به روحانی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط آمریکا با ایران


 اخبار سیاست  خارجی  - نگاه نشریه الاهرام به مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد روابط با ایران،
شاخه زیتون اوباما به روحانی

اعراب همسایه ایران روابط چندان مناسبی با تهران ندارند و همواره میلیاردها دلار صرف مقابله با این کشور کرده اند. اکنون آنها باید پس از تغییر سیاست آمریکا در رابطه با ایران، خط مشی خود را نیز تغییر دهند.

الاهرام نوشت: شاخه زیتون پرزیدنت اوباما به ایران نشان دهنده ی آغاز تنش زدایی بین دو کشور است.

به گزارش  انتخاب ، برای نخستین بار پس از قطع روابط بین ایران و آمریکا در سی سال پیش، واشنگتن لحن خود را تغییر داده و از دوستی سخن گفت.

بسیاری از شنیدن این سخنان اوباما در مصاحبه با رادیو ان پی ار شگفت زده شدند: ایران اولویت نخست ما در حوزه سیاست خارجی در سال 2015 است.

اعراب همسایه ایران روابط چندان مناسبی با تهران ندارند و همواره میلیاردها دلار صرف مقابله با این کشور کرده اند. اکنون آنها باید پس از تغییر سیاست آمریکا در رابطه با ایران، خط مشی خود را نیز تغییر دهند.

ایالات محده و قدرت های جهانی تصمیم گرفته اند که صفحه ی جدیدی در روابط با ایران باز کنند، بنابراین چه دوست داشته باشید، چه نداشته باشید، رئیس جمهور آمریکا هدف خود را برقراری رابطه با ایران پیش از ترک کاخ سفید، تعیین کرده است.

اکنون، این بستگی به ایران دارد که این پیشنهادی پرزیدنت اوباما را بپذیرد و دست دوستی دهد یا از چنین اقدمای خودداری کند.

الاهرام در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای آورده است: در سال جدید میلادی، درصورت رفع تحریم های ایران و باز شدن بازار ایران برای سرمایه گذاران بین المللی ، فضا و شرایط بهتری در تهران فراهم می شود.

رویکرد نرم اوباما در قبال ایران باعث دشمن سازی هایی در داخل و بیرون از آمریکا برای او شده است اما او معقتد است که چنین رویکرد در خدمت منافع آمریکاست.

در همین حال، شواهد نشان می دهد که بسیاری از اختلافات بین ایران و پنج بعلاوه یک حل شده است و طرفین به امضای توافق هسته ای نزدیک هستند.

یک مقام ایرانی نزدیک به مذاکرات هسته ای گفت که  توافق تا 4 ماه دیگر بدست می آید.

برای جلوگیری از وارد شدن شوک به اعراب و اسرائیل، توافق هسته ای با ایران یک شبه منعقد و اعلام نمی شود.

در طول این ماه ها، که طرفین سعی در تهیه پیش نویس فنی و سیاسی توافق دارند، ایران و آمریکا می توانند مسائل منطقه ای از جمله عادی سازی روابط را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

ایران که بیشترین جمعیت تحصیلکرده در خاورمیانه را دارد، دموکرات ترین کشور خاورمیانه است و درصورتی که دو کشور تصمیم به پشت سرگذاشتن گذشته بگیرند، می توانند به متحد طبیعی یکدیگر تبدیل شوند.


  اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------